Aceasta este maşina viitorului contruită de Radu, Sergiu şi Răzvan. Modelul are senzorii, microprocesor şi cameră video, aşa că se adaptează traseului şi opreşte atunci când întâlneşte un obstacol. În competiţia de la Paris maşina lor se va întrece cu proiecte realizate de studenţi din 30 de universităţi europene.
„Noi a trebuit doar să asamblăm roţile, şasiul, ne-au dat ei motoarele, două motoare continui pe spate, un motor servo pentru direcţie, să facă stânga-dreapta, bateria de 12 Volţi şi restul am pus noi”, spune Sergiu Batalan.
Pare uşor, dar tinerii au petrecut sute de ore în laboratorul facultăţii.
„Partea de asamblare a fost simplă, ce am construit, ce a fost dificil a fost de înţeles cum funcţionează camera, de înţeles cum funcţionează placa de dezvoltare, procesorul de pe ea, mediul de dezvoltare”, afirmă Radu Antohi.
Concursul va fi unul dificil.
„Ne aşteptăm la un traseu circuar, avem punct de plecare, punct de sosire, vom avea tunele, vom avea rampe, vom avea serpentine, vom avea ace de păr”, spune Răzvan Coban.
„Maşina de anul acesta tinde să fie o maşină extrem de îndrăzneaţă pentru că este prima dată când se lansează în universităţi o nouă generaţie de procesoare”, declară Florin Pantilimonescu, profesor coordonator.
Şi cum paza bună trece primejdia rea, tinerii au construit trei maşini, ca să aibă de rezervă în caz că se stric[ vreuna. Şansele lor sunt mari, întrucât anul trecut Competiţia de la Paris a fost câştigată tot de o echipă de studenţi din Iaşi, instruiţi de acelaşi profesor.