Românii nu mai strâmbă din nas când aud de produse "made in Romania", mai ales dacă este vorba despre alimente. Hipermarketurile au intuit această oportunitate de profit şI afişează la raft tot mai multe produse româneşti.
Chiar dacă nu produc în cantităţi industriale, micii producători şi-au găsit făcut loc pe rafturile hipermarketurilor. Fie că este vorba de zacuscă sau dulceaţă, românii au de unde alege, dintr-o multitudine de produse.
Mircea Freisz, de exemplu, a adus zacuscă românească în marile magazine. Cu fonduri comunitare, el a pus la punct o ciupercărie şi o fabrică de procesare a acestora. Pentru că cererea din partea consumatorilor depăşea producţia a putut să se extindă şi acum a ajuns de la doi la nouă angajaţi. Iar vânzările sunt pe măsură. Lunar, ele depăşesc 3.000 de lei.
În plus, şi românii sunt tot mai selectivi când vine vorba despre alegerea produselor din coşul zilnic. Numărul celor care caută tot mai multe produse româneşti este în creştere. Oamenii spun că produsele tradiţionale sunt încă destul de greu de găsit în marile magazine. Târgurile organizate în weekenduri sunt alternativa.
Pentru a promova produsele autohtone, Ministerul Agriculturii a încheiat parteneriate cu lanţurile de hipermarketuri.