Vasile Oltean, profesor şi istoric, este consilier judeţean de doi ani. Tocmai pentru că manuscrisele vechi sunt pasiunea sa, nu este fascinat de tehnologie. A folosit tableta de câteva ori şi apoi a renunţat.
„Îl am întreg dosarul, ca dovadă eu am făcut procesul verbal pentru toate punctele. Sunt secretarul comisiei juridice, vă daţi seama că le am pe toate. Eu sunt om al hârtiei”, spune consilierul.
Ca el sunt mulţi alţi consilieri care vin la şedinţe tot cu hârtia şi pixul.
„Întotdeauna îmi studiez materialele, îmi listez atunci când mă interesează în mod deosebit, când este un proiect al comisiei mele. Eu folosesc foarte mult hârtia”, spune consilierul Mariana Cîju.
„Nu o am la mine, am pus-o la încărcat, dar sincer să fiu sunt de părere că ce ai scris cu peniţa nu se taie cu bărdiţa”, spune un alt consilier, Nicolae Cristei.
În funcţie de complexitatea lor, dosarele pot avea chiar şi sute de de pagini, iar orice consilier poate primi dosarul printat, la cerere. În total, la ultima şedinţă, doar şapte consilieri din cei 35 au folosit tabletele.
„Stau să mă gândesc cam ce-ar fi fost să vin cu două raporturi de câte 80 de pagini, să stau aşa, cu ele pe masă, aşa e o modalitate modernă, eficientă”, spune consilierul județean Aurelian Danu, adept al tabletei.
Înainte, pentru tipărirea dosarelor se cheltuiau aproximativ 1.700 de lei pe şedinta. Acum, costurile sunt cu doar câteva sute de lei mai mici.