HARTA Metroul către Otopeni opreşte la mall. Metrorex a stabilit staţiile viitoarei Magistrale 6

Data publicării:
metroul

Linia de metrou care va lega Capitala de Otopeni are staţiile stabilite. Vor fi construite chiar în zonele de interes maxim din partea de nord: la Casa Presei, în Băneasa, în zona de birouri, şi la mall. În total, vor fi 12 staţii - unele mai lungi, altele mai scurte. Important este că va fi acoperită cu metrou zona de business a Bucureştiului care va putea astfel să se dezvolte şi, mai mult, să acopere o parte din zonele rămase albe până acum. Costurile tronsonului sunt estimate la 1,2 miliarde de euro. Un sfert din bani i-ar da o bancă japoneză, în timp ce restul ar trebui să vină de la bugetul de stat.

Magistrala 6 de metrou va avea în total 14 kilometri şi se va întinde de la actuala staţie 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă, potrivit unui document obţinut de Ziarul Financiar de la Metrorex. Patru dintre staţii poartă nume de capitale, iar una dintre ele, cea din dreptul Băneasa Shopping City, se numeşte Tokio.

Planurile pentru legarea Capitalei de Otopeni datează de acum 15 ani, dar lucrările au progresat extrem de încet. De fapt, reţeaua de metrou a rămas, în mare, cam aceeaşi de pe vremea lui Ceauşescu, aşa că abia acum se trasează ultimele detalii la magistrala 6.

Faţă de proiectul iniţial al tronsonului, traseul de acum arată diferit. S-a mutat o staţie pentru a nu fi prea aproape de o unitate militară - aşa se explică distanţele mai mari între anumite staţii, dar şi accesul pietonal mai dificil din zona Odăi. Proiectul de magistrală prevede şi mai multe spaţii de parcare temporară şi zone acoperite pentru pietoni.

Potrivit unor estimări, traficul pe magistrala 6 ar fi de 40.000 de persoane, respectiv circa 6% din traficul mediu de 700.000 de călători pe care îl are Metrorex în prezent. Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, spunea că nu vede oportunitatea unei asemenea investiţii şi că traficul nu o justifică. Aceasta deşi zona de nord, începând cu cartierul Dorobanţi şi până la Otopeni, se găsesc sediile celor mai mari companii din România. O magistrală de metrou ar dezvolta şi mai mult această zonă şi ar putea atrage investiţii în construcţia unor clădiri în care s-ar putea aşeza noi firme.

Deocamdată, Magistrala 6 apare doar pe hârtie. Metrorex a scos la licitaţie lucrările pentru acest tronson încă din primăvara lui 2012, pentru ca linia să fie pusă în funcţiune până în 2018. Este greu de crezut că acest termen va fi respectat în condiţiile în care nu sunt bani nici pentru Magistrala 5, între Drumul Taberei şi Pantelimon.

Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională ar urma să finanţeze lucrările la Magistrala 6 cu 320 de milioane de euro. Statul ar trebui să finanţeze restul, inclusiv costul exproprierilor care nu vor fi deloc ieftine, având în vedere că terenurile din nordul Capitalei sunt printre cele mai scumpe.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri