Gropile de pe Autostrada Soarelui au fost uitate de autorități
Din cauza materialelor antiderapante, pe Autostrada Soarelui, între Bucureşti şi Feteşti, au apărut peste 1500 de metri pătraţi de gropi în această iarnă. Jumătate dintre găuri au fost reparate anul trecut. Restul încă aşteaptă. Angajaţii CNADNR abia au început evaluările.
„Noi avem nişte sarcini ale noastre precise de evaluare a ceea ce s-a întâmplat de au apărut fisurile. La aşa ceva nu se pot trage concluzii doar uitându-te la ea şi nici remedierile nu se pot face bătând din palme”, spune un lucrător.
CNADNR ar fi trebuit să termine de reparat autostrada până pe 18 ianuarie. Aşa a cerut ministrul Trasporturilor, Relu Fenechiu, în urmă cu două săptămâni. Între timp însă, compania a trecut din subordinea acestuia, la Ministerul Marilor Proiecte și angajamentul a fost uitat.
În data de 7 ianuarie, Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale promitea că va repara găurile care au apărut pe Autostrada 2 din cauza operaţiunilor de deszăpezire. Termenul a expirat, iar gropile au rămas neastupate.
De vreme ce nimeni nu face nimic pentru a remedia situaţia, şoferii au de ales între nemulţumire şi resemnare.
„Automat că cineva trebuie tras la raspundere. Cei care răspund de autostrăzi, de drumuri”, spune un șofer.
„Mergem mai cu atenţie”, se resemnează un altul.
Totuşi, ministrul în subordinea căruia se află CNADNR, se laudă cu gropile reparate în ultimele două săptămâni, nu numai pe Autostrada Soarelui.
„Am reuşit să şi reparăm o suprafaţă de trei mii de metri pătraţi de drum stricat, de gropi, din cele care s-au format de-a lungul iernii în urma precipitaţiilor şi a schimbărilor de temperatură”, a declarat Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură.
Peste jumătate din drumurile naţionale din România pun în pericol siguranţa celor care circulă pe ele. Aproape 10.000 de kilometri de şosele au depăşit durata normală de funcţionare şi au o stare tehnică necorespunzătoare.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News