„Dacă vreau să mă întorc pe 131. Nu? Ăsta-i 132, 132B, am o mulţime de semnale că sunt gropi, uite, groapă periculoasă, deci e distrus şi ăsta”, spune un șofer care a venit dinspre Miercurea Ciuc, pe drumul judeţean 132 şi plănuia să se întoarcă acasă pe aceeaşi rută. Când a văzut în ce stare este şoseaua s-a răzgândit.
„Am zis că fac o scurtătură, de la Miercurea Ciuc, până la Rupea, e pe hartă cel mai scurt, dar nu merită din cauza tronsoanelor ăstea”, spune șoferul.
În lipsa indicatoarelor de avertizare, singurul ajutor pe care îl primesc conducătorii auto sunt aplicaţiile de pe telefoanele mobile.
Pe DJ 132B sunt gropi adânci şi de 15 de centimetri.
„Rupem maşinile, praf le facem! Acum am făcut direcţie, tot şi iar trebuie să mă duc cu ea în service”, spune un șofer.
Primăria din localitate are mâinile legate. Consiliul Judeţean Braşov este responsabil, iar şoferii au tot trimis sesizări.
„Din păcate nu am primit niciun răspuns, absolut nimic. Reclamaţii sunt în continuare. Un cauciuc ne-a fost aruncat în Primărie, cadou, pentru domnul primar”, spune Ştefan Kelemen, viceprimarul comunei Caţa.
„Suntem în planul de reparaţii. Drumul în sine, nu pot să apreciez la ora actuală, dar puteţi să faceţi şi dvs. un calcul simplu, undeva la 100.000 de euro pe kilometru”, spune Claudiu Coman, vicepreşedintele CJ Braşov.
Drumurile judeţene 132 şi 132B au o lungime de aproximativ 24 de kilometri, fiecare. Rutele alternative către judeţul Harghita sunt DN12, Braşov - Tuşnad, de aproape 70 de kilometri, şi DN13, Braşov-Cristuru Secuiesc, de 118 kilometri.