Potrivit paginii de Facebook a Gării de Nord, staţia va fi amenajată după modelul celei de la Aeroportul "Henri Coandă".
Invitația de participare la licitația pentru administrarea acestei stații a fost lansată marţi, termenul de depunere a ofertelor este 20 august, iar deschiderea acestora se va face în 26 august.
"Sperăm să scăpăm astfel de taximetriștii pirat și de aglomerația continuă și necivilizată de TAXI-uri din fața intrării principale a Gării", mai menţionează sursa citată.
Gara de Nord este administrată de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, care se ocupă de întreaga infrastructura feroviară a ţării.
Problema serviciului de taximetrie în zona gărilor şi a aeroporturilor a revenit în actualitate în vara anului trecut, după ce o studentă japoneză venită cu avionul la Bucureşti a fost acostată în Aeroportul "Henri Coandă", urcată într-un taxi şi dusă până la marginea unei păduri din Corbeanca, unde a fost tâlhărită şi ucisă.
În urma acestei crime, poliţiştii au intensificat controalele autoturismelor din gări şi aeroporturi, fiind vizate inclusiv taxiurile şi, implicit, fenomenul pirateriei.
Ce spun călătorii și taximetriștii
Digi24 a filmat cu camera ascunsă o „negociere” cu un taximetrist de la gară. Un dialog care are loc frecvent, în cazul în care călătorii sunt inspirați să întrebe de prețul cursei înainte de a se urca în taxi:
„- Da' unde mergeţi?
- În Drumul Taberei.
- Unde? Că e mare.
- Pe Romancierilor.
- E 30 de lei.
- 30 de lei? Nu e cam mult? Face atâta?”
Răspunsul este nu. O astfel de cursă de numai 7 kilometri este, de fapt, de două ori mai ieftină.
De astfel de taximetriști, puşi pe păcălirea clienţilor, vor să scape şefii de la căile ferate. În două luni vor ca şi Gara de Nord să aibă parte de o staţie de taxi, după modelul aeroportului Otopeni.
„La Coloane se va înființa o stașie de taxi, cu barieră, cu tot ce înseamnă partea de securizare (...) Pe noi nu ne costa nimic, noi vom lua bani”, a explicat Sorin Mândruţescu, preşedinte CFR SA.
Şi asta pentru că firma privată care va opera staţia de taxi ce se va întinde pe 300 de metri pătraţi în faţa gării va trebui să achite către CFR o chirie de cel puţin 18.000 de lei pe an. Firma care va avea grijă de noua staţie de taxi din Gara de Nord va fi aleasă pe 26 august, în urma unei licitaţii.
O idee bună, spun cei care trec des pragul Gării de Nord, însă haosul din faţa gării de nord putea fi rezolvat mult mai simplu, spun alţii.
„Preferabil ar fi fost să fie pus un panou cu toate numerele de la firmele de taxi să poţi să suni și la alte firme. Nu trebuie sa se investească prea mulți bani”, spune un călător.
De aceeaşi părere sunt şi unii dintre taximetrişti. „Este o idee foarte proastă. De când e gara, aici au stat taxiurile. Cum, cu barieră? Ca să mai intre niște bani la CFR? Nu asta e problema CFR-ului. Să scape de boschetarii și câinii din gară!”, spune un taximetrist.
„Ar fi mai frumos așa, cum se procedează la Otopeni, se face comandă, cu barieră, să dispară pirații, fac prețurile cum vor ei, vin și îi agața din gară de pe peron”, recunoaște, totuși, un altul.
Soluţia este copiată după modelul de la Aerportul Otopeni, unde au fost introduse aparate cu touch screen pentru cei care doreau să-şi comande un taxi.