FOTO. Podul Calafat - Vidin, văzut de sus

Data publicării:
pod top 1

Imagini cu noul pod au fost postate pe site-ul oficial al construcţiei.

Podul are două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. 

Lucrările propriu-zise la podul Calafat-Vidin au început în martie 2008. Iniţial au fost probleme cu exproprierile, iar apoi cu descoperirile geologice de pe traseu. Până acum, exista un singur pod peste Dunăre între România şi Bulgaria, pe toată lungimea frontierei, de aproape 500 de kilometri - cel dintre Giurgiu şi Ruse.

Investiţia pentru construcţia noului pod depăşeşte 300 de milioane de euro, dar cea mai mare parte a sumei au suportat-o vecinii bulgari. Tocmai de aceea, ei vor primi 83% din banii strânşi din taxa de pod, care variază între 6 euro pentru autoturisme şi 37 de euro pentru camioanele de peste 12 tone.

Acum, autorităţile române şi cele bulgare se gândesc deja la un al treilea pod peste Dunăre, care să lege Călăraşi de Silistra. Preşedinţii celor două ţări au ajuns la acest acord în timpul summitului ţărilor central-europene de la Bratislava.

Citiţi şi

Inaugurare istorică: Podul Calafat Vidin se deschide astăzi circulaţiei

IFrame


Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri