Ceaţa pare să fie principalul motiv al tragediei care a avut loc la graniţa dintre judeţele Cluj şi Alba. Cel puţin asta le-a povestit salvatorilor una dintre victimele accidentului care a mai spus că NU ar fi fost vorba despre o aterizare forţată, ci despre prăbuşire. Specialiştii în aviaţie susţin că tragedia putea fi evitată şi că ar fi vorba despre o eroare de navigaţie.
„Nu o fost nicio... o fost direct prăbușire. N-a vrut să aterizeze, nu ce am văzut, eu vă spun ce mi-a spus omul care fost în... victima. Da! Eu am adus-o jos, de acolo până aici, mie mi-a povestit tot”, a spus unul dintre salvatori pentru Digi24.
„Eu l-am adus de acolo de sus. O coborât sub ceață și când a ieșit de sub ceață a lovit primul brad, după aia al doilea și apoi al treilea. Și l-a lovit direct în bot. S-a oprit instant”, a mai povestit salvatorul.
„Nu definesc acest accident ca o aterizare forțată. Intră în categoria control flight into terrain, adică percutarea de către aeronavă a terenului, ca urmare a unei erori de navigaţie. Sunt erori de navigaţie care îl fac pe pilot să creadă că e în alt loc decât în cel real. Atunci începe coborârea mai devreme din varii motive, cu diverse raze de coborare și în acest mod ajunge în locul nepotrivit, în momentul nepotrivit”, a spus Dan Andrei, specialist în aviație.
„Eu cred că pădurea i-a salvat. Pentru că Iovan, dându-şi seama că are o defecțiune la bord, au aterizat forţat pe o pădurice. Avionul e suspendat parţial pe un pom. Există procedee, se ştie cum se aterizează pe un asemenea teren”, a spus Mircea Budiaş, general de aviaţie.