Banca spune că nu are nicio vină, pentru că funcţionarii nu pot deschide acele casete, fără cheia clientului. Reporterii Digi 24 au testat astăzi vigilenţa sistemului.
Două persoane din Prahova fac acuzaţii de furt din cutiile de valori deţinute la bănci, la interval de câteva zile.
„Am avut 70.000 de dolari americani, plus 8.800 de dolari, plus 35.000 de euro, 20.000 de euro”, spune Nicolae Cantemir.
La aceeaşi bancă, un primar prahovean reclamă dispariţia a 410.000 de dolari, 100.000 de lire sterline, 30.000 franci elveţieni, 8.000 dolari canadieni şi aproape un kilogram de aur, sub formă de lingouri şi bijuterii.
„Banii aceia sunt economiile familiei, dar sumele nu au fost scrise în declarația de avere”, susține soția primarului din localitatea Plopu.
Citiţi şi PLOIEȘTI. Un bărbat reclamă că i s-au furat bani şi bunuri de un milion euro din cutia de valori a unei bănci
Un primar acuză că i-a dispărut o avere din bancă
Poliţiştii au început anchetele, cu atât mai mult cu cât ambele cazuri par să aibă ceva în comun.
Reporterii Digi24 au făcut un experiment în care au reconstituit traseul urmat în astfel de cazuri.
„Odată ce am semnat contractul de închiriere a căsuţei de valori, sunt adus de către un reprezentant al băncii în zona în care se află căsuţele. Dar pentru a trece de această uşă nu pot să folosesc cheia pe care am primit-o de la bancă, ci uşa poate fi deschisă doar de un singur reprezentant al băncii. Urmează alte două uşi, care sunt deschise tot de singurul reprezentant al băncii care are cheile. O uşă foarte groasă şi o altă uşă la care cheia mea nu funcţionează. Odată ajuns la căsuţa mea de valori, voi descoperi că aceasta are două încuietori, iar cheia mea nu poate deschide singură această căsuţă. Căsuţa de valori se deschide doar folosind ambele chei, cheia mea şi cheia băncii. După ce reprezentantul băncii a deschis cu cheia lui, el părăseşte camera, eu folosesc căsuţa de valori, iar la plecare voi închide căsuţa de valori doar cu cheia mea”, explică derularea procedurii reporterul Digi24.
Cheia clientului este unicat iar banca nu păstrează o copie. Asta înseamnă că un furt din caseta de valori a unei bănci poate fi pus la cale doar de un apropiat al proprietarului casetei de valori sau de cineva care i-a furat cheia.