Digi24 a realizat un experiment pentru a vedea cum se circulă pe această şosea de importanţă majoră pentru capitala României.
Experimentul a început la ieşirea din Bucureşti, spre comuna Domneşti. Sunt parcurși aproximativ 30 de kilometri din centură prin partea de sud, tronsonul care provoacă cele mai mari probleme şoferilor. Echipa Digi24 a încercat să vadă care sunt acestea şi în cât timp sunt parcurși aceşti kilometri.
Cele mai multe probleme sunt în partea de sud a şoselei ocolitoare. Drumul este încă traversat de căi ferate dezafectate de ani de zile, care încetinesc vizibil circulaţia. Iar din loc în loc sunt porțiuni intregi acoperite cu pietriș. Dar nu sunt singurele piedici pentru şoferi.
Echipa parcursese 18 kilometri şi a întâmpinat primul blocaj pe porţiunea de centură din zona comunei Berceni. Este un drum plin de şanţuri în asfalt, de aceea coada de maşini se întinde pe aproximativ 200-300 de metri.
Este vorba despre o zonă ocolită de planurile de modernizare ale Ministerului Transporturilor. Din cei 72 de kilometri cât măsoară întreaga centură, doar 20 au fost lărgiţi la patru benzi, însă în partea de nord a şoselei. Iar pe restul se circulă în ritm de melc.
Destinaţia finală, ieşirea de pe centura spre comuna Voluntari. 38 de kilometri au fost parcurși în aproximativ o oră. Echipa Digi24 a avut noroc, probabil timpul ar fi fost dublu dacă nu era perioada concediilor. Până când statul va face inelul ocolitor de centură prin sudul capitalei, care practic ar dubla actuala centură actuală, ne chinuim cu aceste drumuri.
Modernizarea şoselei de centură a Bucureştiului a început încă din 2007. Potrivit estimărilor Companiei Naţionale de Autostrăzi, reabilitarea celor 70 de kilometri se ridică la jumătate de miliard de euro.