EXCLUSIV. 100 de vagoane ale CFR Marfă au dispărut

Data publicării:
CFR Marfa-MFAX-8
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

„E vorba de zeci de vagoane, până la 100, ceea ce înseamnă foarte mult, dar asta la o verificare inițială. Există diferențe între situațiile din teren și din contabilitate. Accept, până în momentul când voi avea un raport final, și faptul că e posibil să fi fost greșeli în contabilitate”, a declarat ministrul Relu Fenechiu în interviul pentru Digi24.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

„S-au găsit multe presupuse nereguli, acum se verifică cui îi aparțin aceste nereguli, dacă ele există într-adevăr, pentru că, bineînțeles, cei responsabili au dat explicații, gen vagoanele sunt în alte depouri, vagoanele sunt pe traseu șamd”, a explicat ministrul Transporturilor.

Prețul unui vagon de tren variază între 60.000 și 100.000 de euro.

Lipsa vagoanelor a fost constatată în urma unui inventar la nivel naţional, derulat de corpul de control al ministerului. Garniturile au început să nu mai iasă la numărătoare din 2008 şi pînă în 2012, adică exact perioada în care CFR Marfă a înregistrat şi pierderi de peste 1,2 miliarde de lei. Valoarea de inventar a vagoanelor lipsă ar putea atinge, astfel, 10 milioane de euro.

Sindicaliştii feroviari oferă propria explicaţie

A avut o defecțiune, l-au scos, nu l-au evidenţiat şi au uitat de el. Pentru că vagonul pune în pericol siguranța circulației este scos din compunerea trenului și lăsat în stație”, a explicat pentru Digi24 Iulian Măntescu, lider de sindicat.

Ele stând, se degradează, ruginesc, iar cei care nu au venituri le fură din componente și le duc la fier vechi. Ca să le punem apoi pe roți și în circulație, necesită foarte mulți bani”, a mai spus Măntescu.

CFR Marfă are în prezent aproape 38.000 de vagoane, însă din acestea puţin peste 15.000 sunt în circulaţie. Celealte 23.000 zac prin depouri, spun sindicatele, pentru că au nevoie de reparaţii. Cel mai probabil, garniturile trase pe linie moartă nu se vor mai întoarce prea curând pe trasee.

Datorii și pierderi de peste trei miliarde de lei

Iar banii sunt marea problemă a operatorului CFR Marfă. În ultimii cinci ani, datoriile şi pierderile companiei au depăşit trei miliarde de lei. La presiunea FMI, statul a scos la vânzare operatorul feroviar. În cursa pentru privatizarea societăţii s-au înscris trei investitori. Primul este Grupul Feroviar Român, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica. Al doilea, un consorţiu româno-austriac format din compania Transferoviar şi din fondul de investiţii Donau Finanz. Lista este închisă de firma americană de management feroviar OmniTrax.

Statul speră să obţină cel puţin 180 de milioane de euro în urma vânzării a 51% din acţiunile CFR Marfă.

Vagoanele CFR Marfă

37.498 de vagoane din care

14.825 în conservare

22.673 în exploatare din care circulă 15.252

(sursa: Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă)

Citiți și: Patrimoniul CFR Marfă, curățat de vagoanele vechi

CFR Marfă are pierderi uriaşe, privaţii fac profit

Corpul de control al Ministerului Transporturilor face verificări la CFR Marfă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Legătura personală a lui Trump cu frații Tate. Cum l-a introdus Barron pe tatăl său în „manosferă” în care...
Digi FM
“Profetul burselor”, avertisment serios: “Milioane de oameni își vor pierde locurile de muncă și casele”
Pro FM
Lady Gaga, pe tocuri imposibile la un eveniment în New York, alături de logodnicul ei. Ei nu au făcut rabat...
Film Now
Sebastian Stan, alături de frumoasa lui iubită, actrița Annabelle Wallis, pe covorul roșu la premiile BAFTA...
Adevarul
Crima care i-a șocat pe contemporani: Primar măcelărit ore în șir și lăsat să putrezească pe uliță
Newsweek
Ultima șansă pentru creșterea pensiilor. CCR decide marți soarta a sute de mii de pensionari
Digi FM
O femeie din București a transformat trotuarul în pârtie de schi. Imaginile au devenit virale
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Un bărbat din Mehedinți a rămas blocat în casă de propriul câine. A sunat la 112 de teamă că va fi atacat de...
Film Now
BAFTA 2025. Ce nu s-a văzut la TV. Gafele și cele mai controversate momente. Zoe Saldana a înjurat pe scenă
UTV
Reacția lui CRBL după ce s-a spus că relația lui cu Olga Guțanu e pe butuci din cauza geloziei: „Hai măi...