„Nu cred legătura asta, e o legătură nouă, stupidă și nesimțită, cinică. Să ajungi după 25 de ani de posibilitatea transformărilor, a punerii în practică a proiectelor de modernizare a unei țări și să legi majorarea prețului benzinei prin taxa de 7 eurocenți de o ipoteză de lucru din nou de acum încolo de construcție a autostrăzile mi se pare conținutul unui cinism incalificabil, a unei lipse de înțelegere de care autorităților ar trebui să le fie rușine. E rușinos să faci asta”, a spus Emil Hurezeanu.
În această seară, la Jurnalul de seară, Mirel Palada, purtătorul de cuvânt al Guvernului, a adus ca argument la scumpirea de 7 eurocenţi pe litru făcută de Executiv, prin care România înregistrează cea mai mare scumpire din lume: cu 16% peste nivelul de anul trecut, că este nevoie de bani pentru a dezvolta infrastructura.
România este prima din lume la scumpirea carburanților. În benzinăriile din România se vinde pentru prima dată carburant care costă peste 7 lei litrul. Economiştii spun că străinii fac afaceri prospere pe seama şoferilor de la noi: în toate ţările de unde vin investitori în lanţuri de benzinării, carburanţii sunt mai ieftini şi puterea de cumpărare mai mare.
De altfel, introducerea supraaccizei de şapte eurocenţi pe litrul de carburant de la 1 aprilie a avut exact efectul opus celui sperat de Guvern. În loc să încaseze mai mulţi bani, statul a pierdut 21 de milioane de euro numai în aprilie, după ce vânzările de carburanţi au scăzut dramatic. Transportatorii au alimentat mai puţin în România şi au făcut opriri mai dese în Austria, unde îşi pot deconta acciza.