Electrica Furnizare anunţă o tentativă de fraudare a clienților. Compania spune la ce să fiți atenți ca să evitați înșelătoria

Data publicării:
Un bărbat și o femeie cu facturi și laptop.
Electrica Furnizare explică de ce au întârziat facturile. Foto: GettyImages

Electrica Furnizare anunţă existenţa unei tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice ce constă în transmiterea de notificări către clienţi, prin aplicaţii de mesagerie şi/sau SMS, cu privire la deconectarea de la reţeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceştia fiind îndemnaţi să acceseze un link pentru a plăti soldul restant.

„Electrica Furnizare se delimitează de orice mesaj trimis clienţilor săi care îndeamnă la efectuarea plăţii prin accesarea de link-uri. Electrica Furnizare nu a solicitat şi nu va solicita, prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie şi/sau SMS, realizarea de plăţi prin accesarea de link-uri, compania încurajând clienţii să utilizeze canalele oficiale de plată, cunoscute şi promovate constant în rândul acestora: MyElectrica, ATM-uri, terminale de plată, internet banking, virament bancar, agenţiile şi sucursalele băncilor partenere, punctele de plată Paypoint, centrele de plată un-doi ale Mobile Distribution, serviciul Westaco Express. Toate modalităţile de plată a facturilor emise de Electrica Furnizare pot fi consultate pe site-ul oficial”, se menţionează într-un comunicat al companiei, remis vineri seara Agerpres.

Pentru a evita să devină victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, Electrica Furnizare le recomandă clienţilor săi următoarele: să nu ia în considerare şi să nu acceseze link-uri de plată sugerate în comunicări transmise prin aplicaţii de mesagerie şi/sau SMS şi să nu introducă date cu caracter personal sau să efectueze plăţi în pagini nesecurizate.

O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afişat de browser-ul utilizat, precum şi prezenţa literei „s” (reprezentând termenul „secure” - în condiţii de siguranţă) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informaţiile despre tranzacţie nu sunt divulgate către terţi. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată, atrage atenţia Electrica.

„Clienţii care suspectează primirea unor mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice sunt rugaţi să informeze compania la adresa de e-mail: clienti@electricafurnizare.ro”, se mai spune în comunicat.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unirea Ungariei cu România, o propunere surprinzătoare de acum un secol sub regele Ferdinand. „N-avem de dat...
Digi FM
Regele Felipe al VI-lea al Spaniei, „devastat și distrus” de aventura soției lui: „Știa că îl înșela în timp...
Pro FM
Fiul lui Ștefan Bănică a răbufnit. Ce spune Radu despre carieră și tatăl său: „Nu m-a băgat Bănică în...
Film Now
Sophia Loren, apariție rară în public. Actrița în vârstă de 89 de ani s-a sprijinit de un baston, în timp ce...
Adevarul
Temuta regină care a stăpânit Castelul Corvinilor. De ce nimeni nu îndrăznea să se apropie de el VIDEO
Newsweek
VIDEO Panică în Marea Neagră. Putin trimite 3 nave cu rachete care trag la 2.000 km. Ce misiune au?
Digi FM
Un turist a fost obligat să plătească 2.500 de dolari înainte de a coborî de pe un vas de croazieră: “Suntem...
Digi World
5 semne care arată că mănânci prea multă sare. Organismul te atenționează când ai depășit cantitatea optimă
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Angelina Jolie, prima apariție de când fiicele ei, Shiloh și Vivienne, au renunțat la numele tatălui lor...
UTV
Madalina Ghenea a fost dur criticata dupa ce s-a postat dansand pe masa. “E jenant ce faci!”. Actrita a...