Unul dintre noile trenuri este cursa regio Bucureşti - Ploieşti, care ar putea face legătura între cele două oraşe la intervale de circa două ore. O cursă pe care, în medie, unul din trei călători circulă fără bilet, dar care face totuşi profit, susţin oficialii CFR. Din acest motiv, conducerea companiei a decis chiar să suplimenteze trenurile.
„Aceste trenuri suplimentare şi-au arătat eficienţa, gradul de ocupare crescând în medie pe rută de la 20-30 la sută şi la 70 la sută”, a declarat Ștefan Roșeanu, director general CFR Călători.
60 de garnituri vor fi suplimentate şi vor circula, la intervale relativ egale.
Trenurile cadenţate vor circula pentru început pe distanţe relativ scurte, de până la o sută de kilometri. Acestea vor face legătura între oraşe apropiate sau între reşedinţe de judeţ pentru trenurile de categorie Regio.
Cea mai mare frecvenţă o vor avea cele care circulă din oră în oră, iar la capătul opus vor fi garniturile care circulă pe distanţe mai lungi. Acestea vor avea nevoie de patru ore pentru o cursă completă. Miza suplimentării sunt navetiştii pe care CFR i-a pierdut în ultimii 20 de ani.
Se dorește atragerea de călători
„Trebuie să venim cu o ofertă prin care să atragem călătorul înapoi către calea ferată. Introducem astfel de trenuri care să permită naveta”, a mai spus Roșeanu.
Pasagerii spun că îşi iau mereu bilet, iar trenurile suplimentare sunt pentru ei o veste bună.
Din cauza blatiştilor, CFR a pierdut 8 milioane de euro, numai anul trecut, când un milion şi jumătate de pasageri au mers fără bilet.
Rutele acestor trenuri vor acoperi coridorul IX Pan-European, între Bucureşti şi Iaşi. Sunt vizate şi alte trasee, cum ar fi Bucureşti - Craiova, Bucureşti - Mangalia, sau Bucureşti - Sibiu.
CFR călători a pierdut în mod constant pasageri în ultimele două decenii. Ordinul acestora este de câteva milioane pe an. Cea mai mare parte a celor care călătoreau cu trenul s-a orientat spre transportul rutier şi chiar spre cel aerian.