„Distribuția clientelară a bugetului... faptul că o bună parte din banii pentru autostrăzi a venit din Uniunea Europeană îi face foarte atenți, îi avertizează în cel mai înalt grad pe guvernanții români, pentru că acolo pot să fure mai greu. Există neclarități legate de legislația de expropriere, de cuiburile de vidre, de siturile arheologice care, după părerea mea, sunt făcute tot ca să prelungească un proces investițional. Cu cât acest proces este mai extins, cu atât șansele de șpagă și de furt sunt mai mari”, spune Emil Hurezeanu.
În opinia sa, pe guvernanți „nu-i interesează rostul autostrăzii, pentru că altminteri nu și-ar fi pus problema în mai multe rânduri să nu facă Pitești-Sibiu, știind în același timp prea bine că e artera principală a României, atâta timp cât cel mai important investitor străin, alături de OMV, vrea să-și ducă mașinile mai repede spre Vest”.
„L-am văzut pe dl. Rus intrând în minister cu aplomb, cu spunerea lucrurilor pe nume, iar apoi sedat, cu dinții piliți, vorbind și el de drumuri expres”, a spus Emil Hurezeanu despre ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
„Cred că e un amestec de interes egoist, personal, care vizează îmbogățirea fără justă cauză, cum se spune în drept, și birocrația mai vastă, care nu are decât un scop: ea însăși. Birocrația nu are alte scopuri decât perpetuarea propriilor mecanisme”, adaugă el.
În opinia sa, Victor Ponta ar fi pierdut alegerile chiar și în cazul în care Guvernul său ar fi reușit să construiască mai mulți kilometri de autostradă.
„Dar nu a putut să facă, nu face, a inaugurat autostrada București-Ploiești fără să-i termine intrarea în București”, a mai spus Emil Hurezeanu.