“Primul caz este un bărbat de aproximativ 60 de ani, în şoc hipovolemic, din cauza unei hemoragii digestive, care nu prea putea aştepta transferul pe cale terestră având în vedere şi distanţele şi condiţiile de drum, şi al doilea caz, la care acum zboară elicopterul, este un bărbat de 59 de ani resuscitat, în stare foarte gravă, care vine de la spitalul din Ştei”, spune doctor Beres Zsolt, medic SMURD.
Pacienţii din Ştei şi Beiuş ar fi trebuit să fie transportaţi, în mod normal cu ambulanţa, la Spitalul Judeţean Oradea. Transferul a fost făcut însă pe calea aerului, cu un elicopter SMURD, pentru a evita o călătorie pe Drumul Naţional 76, coşmarul tuturor şoferilor.
„Este un drum dificil şi pentru pacient, pentru că sunt foarte multe gropi, se scutură, mai ales dacă e cu politraumă ar fi greu pentru acel pacient. De asemenea, este greu de condus pe această rută”, spune doctor Emil Boţcău, purtătorul de cuvânt al Ambulanţei Bihor.
Chiar şi şeful Companiei de Drumuri a remarcat, la ultima vizită, cât de distrus este drumul.
„Este de neimaginat ca, în 2015, un drum naţional să arate ca DN76”, spune Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Drumul Naţional 76 a intrat în reparaţii în 2010, pe bani europeni, şi ar fi trebuit terminat în 2013. A rămas însă şantier după ce firmele de construcţie au intrat în faliment sau au pierdut contractele pe parcurs. Autorităţile mai au la dispoziţie fondurile europene pentru acest drum doar în 2015.
Situaţia Drumului Naţional 76 nu este singulară. Potrivit unui studiu realizat de Forumul Economic Internaţional, România se află la coada clasamentului privind calitatea drumurilor. Singura ţară care stă mai prost la acest capitol este Republica Moldova.