Asfaltarea record din comuna Peştera a început chiar în a treia zi de Crăciun. Primarul i-a grăbit pe muncitori să termine lucrarea cât timp afară era încă vreme frumoasă.
Până în urmă cu o săptămână, porţiunea de drum, cu o lungime de un km şi jumătate, era coşmarul şoferilor: circulau doar cu viteza întâi din cauza gropilor din asfalt.
„Fusesem mai înainte şi erau gropi şi când m-am întors încoace, după vreo trei zile, am lăsat-o încet dar am zis: e aeroport...ce facem? Decolăm de aici?”, spune un şofer.
Mitică Halep, director comercial al firmei de construcţii: „Pot să spun că a fost o desfăşurare de forţe. S-a lucrat chiar şi noaptea. Totul a durat doar trei zile. Au fost vreo 15 oameni, s-a lucrat cu 6 utilaje”.
Primarul spune că a făcut economii de aproape 100.000 de euro pentru a putea reface totul de la zero. În comparaţie, un tronson de aceeaşi lungime a unui drum din Bistriţa Năsăud, ce leagă Negrileşti de Breaza, a costat de două ori mai mult: peste 180.000 de euro, iar lucrările au durat un an.
Dezvoltarea fără precedent a comunei dobrogene s-a bazat pe milioane de euro încasate în bugetul local de la dezvoltatorii câmpurilor eoliene din zonă.
În plus, primarul din Peştera şi cei mai mulţi consilieri locali n-au culoare politică.