Doi marinari români sunt blocaţi în Libia, la bordul unei nave pe care sunt şi 90 de emigranţi

Data publicării:
nava libia
Doi marinari români sunt blocaţi în Libia, la bordul unei nave pe care sunt şi 90 de emigranţi FOTO: Facebook

Doi marinari români sunt blocaţi la bordul unei nave în Libia, deoarece la bordul ambarcaţiunii se află şi 90 de emigranţi care au fost preluaţi după ce a fost primit un apel de la centrul de căutare şi salvare din Italia, iar autorităţile libiene nu lasă emigranţii să coboare de pe navă.

nava libia
Doi marinari români sunt blocaţi în Libia, la bordul unei nave pe care sunt şi 90 de emigranţi FOTO: Facebook

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) solicită Ministerului de Externe să încerce repatrierea navigatorilor români.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a transmis luni seara, printr-un comunicat de presă, că nava Nivin, pavilion Panama, se afla pe data de 7 noiembrie în drum spre portul libian Misurata venind din Italia.

“Nava a primit un apel/solicitare de la centrul de căutare şi salvare din Italia să se apropie de o ambarcaţiune probabil suspectă din zona lor de navigaţie. Era o ambarcaţiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de emigranţi. Aceştia au urcat pe nava Nivin care se îndrepta către Libia. Când şi-au dat seama că sunt în Libia, şi nu în Italia, emigranţii au început să devină agresivi. În port la Misurata se pare că autorităţile nu au lăsat imigranţii să coboare de pe navă. Acum situaţia este complicată, nava nu are unde să plece, este cu echipaj la bord şi cu încă 90 de persoane considerate pasageri clandestini”, se arată în comunicat.

SLN precizează că printre membrii echipajului sunt şi doi ofiţeri români, plecaţi prin firma Marina Crewing din Constanţa.

“Cei doi sunt blocaţi practic la bord. Familiile, dar şi noi, cu toţii suntem îngrijoraţi de soarta celor doi ofiţeri români. Am apelat la Ministerul Afacerilor Externe care, prin autoritatea pe care o are, să încerce să îi repatrieze pe cei doi navigatori români din Libia. Credem că responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este şi agentul de crewing. Cei doi navigatori au ajuns practic – fără voia lor - într-o situaţie aproape fără ieşire. Aceştia nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor”, a menţionat sursa citată.

Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage încă o dată atenţia asupra pericolelor în care pot fi implicaţi navigatorii români trimişi la muncă de unele agenţii de crewing (autorizate de Autoritatea Navală Română) pe nave care nu respectă anumite criterii privind condiţiile de muncă şi viaţă şi nu sunt acoperite de contracte colective de muncă standard (naţionale sau tip ITF ).

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Misterele „orașului subteran” din nordul Moldovei: tuneluri și catacombe medievale, viitoare...
Digi FM
Sharon Stone, imaginea eleganței la Festivalul de la Palm Springs. Actorul de care e foarte mândră: Cariera...
Pro FM
Ea în colanți, el la bustul gol. Cum și-au început Katy Perry și Orlando Bloom anul 2025: „V-am descoperit...
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
Adevarul
Mersul pe jos scade riscul de boli de inimă, AVC și cancer. Cinci sfaturi simple pentru a face plimbarea...
Newsweek
Ministrul de Finanțe, vești proaste despre pensii în 2025. Ce șanse sunt să mai crească? Și când?
Digi FM
Sora lui Kim Jong-un, pentru prima dată în public cu copiii săi. Imagini apărute de Anul Nou, în condiţiile...
Digi World
Câte minute de viaţă pierd fumătorii cu o singură ţigară. Concluziile celei mai noi analize a oamenilor de...
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
UTV
26 de filme pe care trebuie sa le vezi neaparat pana la sfarsitul anului 2025