Doi marinari români sunt blocaţi în Libia, la bordul unei nave pe care sunt şi 90 de emigranţi

Data publicării:
nava libia
Doi marinari români sunt blocaţi în Libia, la bordul unei nave pe care sunt şi 90 de emigranţi FOTO: Facebook

Doi marinari români sunt blocaţi la bordul unei nave în Libia, deoarece la bordul ambarcaţiunii se află şi 90 de emigranţi care au fost preluaţi după ce a fost primit un apel de la centrul de căutare şi salvare din Italia, iar autorităţile libiene nu lasă emigranţii să coboare de pe navă.

nava libia
Doi marinari români sunt blocaţi în Libia, la bordul unei nave pe care sunt şi 90 de emigranţi FOTO: Facebook

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) solicită Ministerului de Externe să încerce repatrierea navigatorilor români.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a transmis luni seara, printr-un comunicat de presă, că nava Nivin, pavilion Panama, se afla pe data de 7 noiembrie în drum spre portul libian Misurata venind din Italia.

“Nava a primit un apel/solicitare de la centrul de căutare şi salvare din Italia să se apropie de o ambarcaţiune probabil suspectă din zona lor de navigaţie. Era o ambarcaţiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de emigranţi. Aceştia au urcat pe nava Nivin care se îndrepta către Libia. Când şi-au dat seama că sunt în Libia, şi nu în Italia, emigranţii au început să devină agresivi. În port la Misurata se pare că autorităţile nu au lăsat imigranţii să coboare de pe navă. Acum situaţia este complicată, nava nu are unde să plece, este cu echipaj la bord şi cu încă 90 de persoane considerate pasageri clandestini”, se arată în comunicat.

SLN precizează că printre membrii echipajului sunt şi doi ofiţeri români, plecaţi prin firma Marina Crewing din Constanţa.

“Cei doi sunt blocaţi practic la bord. Familiile, dar şi noi, cu toţii suntem îngrijoraţi de soarta celor doi ofiţeri români. Am apelat la Ministerul Afacerilor Externe care, prin autoritatea pe care o are, să încerce să îi repatrieze pe cei doi navigatori români din Libia. Credem că responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este şi agentul de crewing. Cei doi navigatori au ajuns practic – fără voia lor - într-o situaţie aproape fără ieşire. Aceştia nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor”, a menţionat sursa citată.

Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage încă o dată atenţia asupra pericolelor în care pot fi implicaţi navigatorii români trimişi la muncă de unele agenţii de crewing (autorizate de Autoritatea Navală Română) pe nave care nu respectă anumite criterii privind condiţiile de muncă şi viaţă şi nu sunt acoperite de contracte colective de muncă standard (naţionale sau tip ITF ).

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Femeia după chipul căreia a fost creată Statuia Libertății. Cum arăta muza celui mai cunoscut simbol al...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Richard Gere, dezvăluiri despre mutarea în Spania: „Soția mea mi-a dat șapte ani în SUA!” Alejandra e mai...
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
570 lei în plus la pensie timp de 6 luni pentru anumiți pensionari. Cum intri în posesia banilor?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
facebook
A promis iubire pe Facebook și a obținut mii de euro: Cum a reușit un bărbat din Arad să înșele mai multe...
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
Nicole Kidman, „desființată” de fani după ce a vorbit despre imaginea virală surprinsă după divorțul de Tom...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...