51 de accidente au avut loc anul trecut pe şoselele de mare viteză şi aproape 2.900 pe drumuri naționale. Unul din zece a avut loc pe DN1.
Unul dintre zecile de puncte negre este în zona pădurii Ciolpani. Pe o distanţă de un kilometru au avut loc în ultimii cinci ani cel puţin zece accidente grave.
De la începutul acestui an, pe cei aproape 30 de kilometri dintre Bucureşti şi Ciolpani au avut loc 20 de accidente grave, în care şi-au pierdut viaţa șase persoane, iar alte 26 au fost grav rănite. Oamenii îşi riscă zi de zi viaţa în încercarea de a-l traversa prin locuri neautorizate şi în fugă.
Cum DN1 este cel mai aglomerat drum al ţării, punctele negre sunt multe. O parte dintre ele în judeţul Prahova. La Băneşti, Bărcăneşti, Sinaia şi Comarnic, de trei ani şefii de la Drumuri se laudă că vor construi sensuri giratorii, care să fluidizeze traficul şi să-i oblige pe şoferi să reducă viteza. Nu s-a făcut însă mai nimic. Au lipsit fie banii, fie avizele.
Lucrurile stau la fel de grav şi pe porţiunea de drum care traversează judeţul Bihor.
„Am înregistrat anul acesta 27 de accidente grave, cu zece mai multe ca anul trecut. Cauze: viteza excesivă, neacordare de prioritate, depăşire neregulamentară”, a declarat Dorin Sava, comisar-şef în cadrul Poliției Rutiere Bihor.
Se adaugă însă şi lipsa unei infrastructuri gândite să protejeze şoferii în condiţii de trafic aglomerat. Un proiect vechi de trei ani prevede construirea de sensuri giratorii, dar şi montarea de separatoare de benzi din beton, care să-i disciplineze pe şoferii tentaţi să întoarcă sau să depăşească pe linie continuă. În plus, ar trebui realizate pasarele, alveole pentru trecerile de pietone sau pentru dirijarea traficului, dar şi piste pentru biciclişti.
Pe porţiunea de drum care traversează judeţul Cluj, lucrările au început anul acesta. Merg însă în ritm de melc, aşa că drumul rămâne în continuare periculos.
Pe DN1, între localităţile clujene Gilău şi Floreşti au avut loc 17 accidente grave în care două persoane şi-au pierdut viaţa şi 19 au fost grav rănite.
Proiectul de creştere a siguranţei pe DN1 are un buget de aproape 200 de milioane de lei, în mare parte bani europeni. Pentru că nu s-au cheltuit fondurile, la rectificarea bugetară s-au tăiat 13 milioane de lei.