Dacă zborul dumneavoastră are o întârziere de peste trei ore, aveți dreptul la compensare, în funcție de distanța zborului.
În momentul de față, dacă zborul întârzie mai mult de cinci ore, puteți decide să nu continuați călătoria – situație în care vi se rambursează costul biletului și vi se oferă un zbor către punctul inițial al călătoriei dumneavoastră. Dacă zborul întârzie cu 2-4 ore (în funcție de durata zborului), aveți dreptul la mese, apeluri gratuite și, dacă este necesar, la o noapte la hotel.
Deputații europeni mai spun că pasagerii trebuie să aibă dreptul de a debarca după trei ore de așteptare (cinci ore conform regulilor actuale) și că în aeroporturi, companiile aeriene trebuie să aibă puncte de contact pentru ajutarea pasagerilor. „Cazurile excepționale” trebuie limitate la evenimentele care nu sunt controlate de companie, ca de exemplu condițiile meteorologice dificile, se mai arată în text.
Acum, deputații europeni vor începe negocierile cu statele membre pentru finalizarea regulilor. Votul în plen este programat pentru februarie 2014.