Producătorii auto spun că forma actuală a noii taxe auto sprijină vânzarea maşinilor mai vechi în detrimentul maşinilor noi.
„Eu dau scris: cu ce aţi făcut acuma, se va dubla în 2013 faţă de 2012. Deci, în loc de 180.000 de maşini... ne mai întâlnim, dau scris că anul viitor pe vremea asta vom discuta de 350.000 de maşini second hand”, spune Constantin Stroe, vicepreşedinte al Dacia.
„Va avea, cu siguranţă repercusiuni asupra activităţii noastre de la Dacia-Mioveni şi va putea diminua semnificativ numărul locurilor de muncă. Vorbim de câteva sute sau chiar de câteva mii”, consideră Jerome Olive, director general al Grupului Dacia-Renault.
Citiţi şiNOUA TAXĂ AUTO. Timbru de mediu doar pentru maşini cu maxim 8 locuri, emisia CO2 calculată integral
TIMBRUL DE MEDIU. Proprietarii de mașini diesel vor plăti mai puțin
Diferenţele dintre timbrul de mediu actual şi vechea taxă auto sunt foarte mari în unele cazuri.
De exemplu, pentru un BMW din anul 2000 cu motor de 2.000 de centrimetri cubi, proprietarul plătea 700 de euro. Acum, timbrul de mediu este mai mare - de peste 1.100 de euro. Asta în timp ce pe piaţă maşina valorează cel mult 3.000 de euro.
Cine vrea însă o Dacia Supernova, euro 2, din 2001, va plăti cu 700 de euro mai puţin pe timbru, în condiţiile în care până acum taxa era de peste 1.500 de euro.
Există însă şi situaţii în care taxa ajunge la valoarea maşinii.
Ce soluţii au şoferii?
„Dacă maşina face 1.600 de euro, cel care-o cumpără va plati şi el 1.600 de euro. Cel care-o vinde o vinde pe nimic?! Sunt taxele mult prea mari”, spune un şofer, nemulţumit.
La rândul său, un altul susţine că impozitul ar trebui să fie mai mare dacă motorul este mai mare, puterea mai mică şi maşina e mai veche.
Anul trecut, vânzările de maşini noi au scăzut cu peste 20% la 70.000.