Autostrada Soarelui. Ca în fiecare an, cum dă iarna, cum autostrada spre Constanţa se transformă într-un iad alb, deşi Compania de Drumuri a semnat contracte de deszăpezire de aproape 20 de milioane de lei pentru acest drum, atât de important. Contractele au ajuns, în principal, pe mâinile unor italieni. Dacă despre cei de la Chirulli Andrea Impresa, ziariştii de la Gândul susţin că se numărau printre sponsorii PDL, Astalrom a câştigat contracte indiferent de guvernare. Culmea este că printre firmele care curăţă autostrada se află şi Selina, al cărui director a fost acuzat de ministrul Dan Şova că ar fi încercat să-l mituiască.
Coincidenţă sau nu, cei 65 de kilometri de şosea între Bucureşti şi Lehliu au fost curăţaţi chiar înainte de vizita de lucru a aceluiaşi ministru Dan Şova în Călăraşi. Acolo, numai cuvinte de laudă: „Dacă vă uitați la cantitatea de zăpadă și la cât de repede s-au mișcat și astăzi eliberează a doua oară A2 într-o săptămână, s-a lucrat bine. Eu vă mărturisesc că sunt mulțumit și toată lumea e mulțumită, ținand cont de condițiile care au fost, pentru că pe viscol nu se poate lucra”, a declarat ministrul marilor proiecte, Dan Șova.
A fost prima declaraţie publică, după ce, timp de o săptămână, ministrul care are pe mână drumurile abia dacă s-a făcut observat în câteva comandamente de iarnă. Şoseaua nici vorbă să fi fost curăţată pe toată lungimea, la negru.
La km 59 pe Autostrada Soarelui, în apropiere de Lehliu, la câteva ore după ce şefii de la Drumuri au deschis-o circulaţiei, stratul de zăpadă rămas pe carosabil în urma utilajelor de deszpăpezire s-a transformat în gheaţă, aşa că şoferii trebuie să circule cu atenţie și cu 50-60 km/h, dacă nu vor să derapeze.
Greu s-au curăţat şi autostrăzile spre Piteşti şi Ploieşti, pentru care compania Eurostrada primeşte 14 milioane de lei pe doi ani, iar Rebelis Construcţii - 4 milioane de lei. Pe an.
„Nu a fost o prioritate nici pentru Guvern. Şi atunci utilajele au fost mutate pe alte drumuri, ca sa le putem ţine deszăpezite, în funcţiune”, a explicat pentru Digi24 Vasile Chiuaru, responsabil deszăpezire la Rebelis Construcţii.
Zile întregi au stat închise zeci de drumuri din sud-estul ţării. Firma care deszăpezeşte în judeţul Dâmboviţa este deţinută de două domnişoare care s-au remarcat în cariera de fotomodel. Una, fostă Miss World România, Loredana Salanţă, în vârstă de 21 de ani.
În Constanţa şi Tulcea, pentru curăţarea drumurilor naţionale au intervenit utilajele firmei Teloxim, deţinută de unul dintre „regii români ai asfaltului", Theodor Berna, al cărui noroc la licitaţii s-a schimbat odată cu puterea.
În Brăila şi Teleorman, deszăpezirea a apucat pe mâna unor firme apropiate de PSD, scriu jurnaliştii de la Gândul. Tancrad SRL ar fi firma de casă a preşedintelui Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, în timp ce Tel Drum ar avea în spate apropiaţi ai vicepremierului Liviu Dragnea.