Operaţiunea de degivrare pe care echipele tehnice sunt obligate să o facă în această perioadă pe aeroporturile românești dă voie flapsurilor, folosite la aterizare, să fie mişcate, iar avionul să nu se prăbuşească.
Care este procedura
Un utilaj urcă o nacelă deasupra avionului. De aici împrăștie o soluție care dezgheață avionul în doar câteva minute.
O astfel de operațiune de degivrare durează aproximativ zece minute, iar soluția, numită unglicol, este dată pe aeronavă la o temperatură și concentrație controlate, în funcție de cât de frig este și de grosimea stratului de gheață care acoperă avionul.
Există și situații în care aparatul de zbor este degivrat de mai multe ori înainte să decoleze. Astfel de situații sunt întâlnite atunci când ninge destul de puternic
O cauză a întârzierilor
În ultimele zile cu ninsori și viscol, zeci de aeronave au fost degivrate pe aeroportul Otopeni. Este și motivul pentru care decolează cu întârziere. Degivrarea se face după îmbarcarea pasagerilor, pentru că substanța care dezgheată avionul nu are o durată lungă de acțiune.
Potrivit lui Valentin Iordache, de la aeroportul Otopeni, o degivrare incorecta sau, mai rău, o nedegivrare ar putea duce la situații tragice.
În mod normal, o astfel de operațiune costă câteva sute de euro, dar poate depăși o mie, dacă avionul este degivrat de mai multe ori sau dacă soluția folosită este mai concentrată.
Pretul este plătit de compania aeriană care cere acest serviciu și nu reprezintă un efort financiar mai mare, in raport cu încasările.