Actualizare 12.30.Premierul Victor Ponta a spus că ministrul Dan Şova aşteaptă un răspuns în acest sens de la Bruxelles, iar acesta ar urma să vină în două – trei săptămâni.
Abia în urma acestui răspun ar urma ca viitoarea Companie de Autostrăzi să treacă în subordinea ministerului condus de Dan Şova.
Ce presupune divizarea CNADNR
Guvernul urma să dezbată astăzi prima formă a proiectului de înfiinţare a Companiei Naţionale de Autostrăzi. Noua instituţie se va desprinde din actuala Companie de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi se va afla în subordinea Ministerului pentru marile proiecte, condus de Dan Şova.
Divizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în două noi entităţi, Compania de Autostrăzi şi Compania de Drumuri Naţionale, fiecare în subordinea altui minister, ridică semne de întrebare cu privire la modul în care vor fi repartizaţi de acum încolo banii pe care CNADNR îi primea an de an.
Decizia ar urma să fie luată pentru o mai bună gestionare a fondurilor CNADNR.
CNADNR beneficia de cea mai mare parte a sumelor din bugetul Ministerului Transporturilor, având anual la dispoziţie între 1,5 şi 2 miliarde de euro, bani folosiţi atât pentru autostrăzi şi drumuri naţionale, cât şi pentru variante de ocolire şi alte lucrări.
Citiţi şi
Autostrăzi finalizate cu întârziere. Contractele reziliate şi alunecările de teren amână terminarea lucrărilor
România are în prezent doar 525 de kilometri de autostradă, dar am putea avea încă 143, la finalul anului. Sunt opt tronsoane de autostradă în lucru, iar dacă termenele se respectă am putea bifa 668 de kilometri de drum de mare viteză în 2013.
Singurele porţiuni de autostradă cu şanse reale de finalizare până în luna aprilie sunt Deva - Orăştie, la care se mai lucrează pe 17,7 kilometri, Lotul 1, dintre Lugoj şi Deva, lung de 27,4 kilometri, şi Lotul 2, dintre Nădlac şi Arad, care măsoară 16,6 kilometri. În total, doar 62 de kilometri din cei 143 câţi ar trebui inauguraţi.