De opt ani, prima cale ferată din România, București - Giurgiu, a devenit o amintire

Data publicării:
cale ferata

Din cauza unor lucrări de exploatare de pietriș la piciorul unui pod peste Argeş, stâlpii de susținere ai acestuia s-au răsturnat în anul 2005, iar trecerea a devenit impracticabilă. Nici după opt ani, autoritățile nu au reușit să-l refacă. Ministerul Transporturilor spune că se lucrează încă la un studiu de fezabilitate.

„Era o cale ferată care slujea această parte din Câmpia Română. Oamenii veneau la gară cu carele, încărcau în vagoane. Apoi a fost un scop strategic, militar, se preconiza războiul romano-ruso-turc, Războiul de Independență, a slujit transportului trupelor, și aprovizionării armatelor beligerante”, spune Radu Theodoru, scriitor din Comana.

„Bazele ei au fost puse de Alexandru Ioan Cuza în 1856, dar această cale ferată a fost realizată în timpul regelui Carol”, precizează Dan Gabriel Ofițeru, director general adjunct al Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Fluviale.

Construcţia a fost concesionată unei firme engleze și s-a lucrat le ea din septembrie 1865 până în august 1869, cu o întrerupere de câteva luni.

Calea ferată ajungea pâna în Port. Astfel, Portul Giurgiu a devenit primul port din România cu cale ferată directa pâna în Capitală. A fost apoi conectată până spre Valea Prahovei, ceea ce a favorizat relaţiile comerciale și transportul de mărfuri spre Dunăre.

Prin stațiile de pe această linie trecea și Orient Expresul, trenul care face legătura între Paris și Istanbul. Prima oprire după București era la gara Comana.

Anul 2005 a fost un an nefast pentru prima cale ferată a României. Stâlpii de susținere ai unui pod de trecere peste Argeș s-au prăbușit, iar traseul a devenit impracticabil. Vina a fost pusă atunci de autorități pe seama inundaților. Localnicii spun că, de fapt, vinovatul este un șantier de exploatare a nisipului care se afla la doar câțiva metri distanță de podul din Grădiștea.

De opt ani, prima cale ferată din Romania, București - Giurgiu, a devenit o amintire. Oficialii n-au reușit să repare podul peste Argeș.

Oamenii merg acum pe rute ocolitoare și plătesc cel puțin dublu pe transport. Autoritățile ar fi putut să se folosească de structura deja existentă a unui alt pod, ridicată pe vremea comunismului, aflat la doar câțiva metri distanță de cel prăbușit. Numai că, de opt ani, oficialii statului nu au făcut nimic și au lăsat timp hoților să distrugă și ce era deja construit.

Ministerul Transporturilor spune că în prezent este în curs de elaborare studiul de fezabilitate pentru proiectul „Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia Bucureşti-Giurgiu”.

Investiţia ar trebui să se realizeze din fonduri europene nerambursabile, dar CFR nu a înaintat încă nici un termen. Până decid guvernanții ce fac cu podul și linia ferată, legătura între Bucureşti şi Giurgiu se face pe o rută ocolitoare prin orașul Videle.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Au montat o cameră ascunsă în apartamentul unde erau cazați în vacanță. Ce au descoperit că făcea personalul...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani