Podul Calafat Vidin a fost inaugurat cu fast pe 14 iunie. Iar autorităţile se mândreau atunci că au inclus în proiect şi o linie ferată.
La mai mult de o lună de la deschidere, şinele rămîn intacte. Românii nu au dat vreun semn că ar vrea să le folosească. Iar bulgarii ar vrea să deschidă o cursă pe acel traseu, însă doar cu locomotive electrice. Problema e că între Craiova şi Calafat, linia nu este electrificată.
Infrastructura feroviară aferentă părţii române a fost modernizată şi electrificată până în localitatea Golenţi, la 10 kilometri de Calafat.
În această gară ar urma să fie efectuat schimbul locomotivei electrice cu una Diesel, fapt ce ar prelungi durata călătoriei cu cel puţin 20 de minute.
„S-ar putea circula, dacă ar fi solicitare din partea unui operator de transport de călători sau de marfă, dar cu restricţii de viteză. 30 de km pe oră de la Segarcea la Golenţi şi de 50-60 de la Craiova până la Segarcea”, spune Gheorghe Popa Ingineru, directorul Regionalei CFR Craiova.
Asta ar însemna că drumul de 90 de kilometri între Calafat şi Craiova să dureze trei ore. Electrificarea căii ferate dintre Calafat şi Craiova ar costa 487 de milioane de euro, iar autorităţile plănuiesc să facă rost de bani de la Uniunea Europeană. Studiul de fezabilitate a fost trimis la ministerul transporturilor, însă aprobările vor mai dura.
Localnicii încă speră să meargă cu trenul la vecinii bulgari sau chiar până în Grecia.
Trenul operat de bulgari nu va circula însă mai devreme de luna septembrie.
Construcţia podului de la Calafat a durat 13 ani, iar probleme nu sunt doar la segmentul său feroviar. După inaugurarea podului, autorităţile şi-au adus aminte că drumurile româneşti care duc acolo nu au mai fost reabilitate de ani în şir.
Citiți și:
Circulaţie de vară pe podul Calafat – Vidin: Vehiculele de peste 12 tone au restricţii vinerea şi duminica