De ce a intrat România în planul de extindere BBC Worldwide

Data publicării:
14122012 20sanda 20londra-38674

Pe cei de la BBC i-au convins obiceiurile de consum ale românilor, pentru că noi petrecem, în comparație cu media europeană, mai mult timp în fața televizorului.

Documentare și emisiune de excepție de la BBC Worldwide | DIGI24

Un al doilea lucru este afinitatea românilor pentru limba engleză și cultura britanică, în rândul populației active sunt mulți vorbitori de limbă engleză.

Dar și planurile de extinere a BBC către Europa Centrală și de Est, iar faptul că pătrund pe piața din România cu două programe noi nu este decât un prim pas.

BBC Entertainment și BBC Knowledge vor fi subtitrate integral în România, începând cu luna februarie subtitrările vor fi introduse etapizat și din luna iunie a anului viitor toate emisiunile vor fi traduse integral în limba română.

Documentare şi emisiuni de excepţie marca BBC

Există studii care arată că românii petrec în fata televizorului mai mult timp decât ceilalţi europeni. Asta ne-a transformat într-o miză importantă pentru toţi difuzorii de programe de televiziune din lume. Aceleaşi studii mai arată că suntem un public destul de imprevizibil.

Înainte de a lansa cele două noi canale în România, BBC a studiat profilul telespectatorului român. Iar principalele concluzii care au reieşit din analiza de piaţă sunt că noi, românii, suntem curioşi când ne uitam la televizor, căutăm provocări pentru mintea noastră şi ne enervează teribil când cineva ne tratează de sus.

„Eu şi echipa mea am petrecut mult timp în diferite ţări. Am vorbit cu oamenii, am făcut focus grupuri, am vorbit şi cu telespectatori şi cu alţi profesionişti din industria media. Este sarcina noastră să cunoaştem aceste locuri şi aceste pieţe la fel de bine ca şi piaţa din Marea Britanie. Publicul din România este aventuros, nu vrea să fie tratat cu superioritate, caută să urmărească emisiuni inteligente, care-i provoacă. Românii vor să vadă programe care să-i inspire şi, de aceea, cred eu că programele BBC li se potrivesc foarte bine”, spune Jon Farrar, director de achiziții BBC Worldwide.

Jon Farrar este unul dintre cei care alcătuiesc grila de programe pentru BBC Knowledge. Deși cele mai multe dintre producțiile BBC sunt distribuite în toate țările care au preluat canalul de film documentar, se întâmplă totuși ca grila să fie ajustată pentru a nu încălca legislația audiovizuală din anumite locuri.

Sunt unele chestiuni care ţin de gustul telespectatorului şi decenţa de care trebuie să ţinem cont în Orientul Mijlociu. Sunt emisiuni pe care le difuzăm în Europa, dar care nu pot fi difuzate acolo pentru că regulile sunt mai stricte. Dar, în general, oamenii de pe cele două continente au foarte multe în comun”, consideră directorul de achiziții BBC Worldwide

Întreaga filosofie BBC se bazează pe faptul că sunt mai multe lucrurile care ne leagă decât cele care ne separă, oricât de departe am trăi unii de ceilalți și orice limbă am vorbi. Jon Farrar crede că BBC Knowledge va avea și în România un impact la fel de mare ca și în Marea Britanie, Polonia sau Malayesia. E convins de calitatea programelor pe care le vom găsi din ianuarie în grila BBC Knowledge și îi este foarte greu să spună care este emisiunea lui preferată.

Programul meu preferat pe BBC Knowledge? Să mă gândesc un pic. Eu unul sunt un mare fan al emisiunilor de ştiinţă. Şi este o emisiune care se numeşte „Orizonturi”, iar în fiecare săptămână abordează una dintre marile întrebări ale omenirii: ce e în Univers? sau ce a fost înainte de Big Bang? „Rasa umană evoluează în continuare?” - iubesc emisiunea asta, e absolut fascinantă! Îţi dă idei la care nu te-ai gândit vreodată. O mare parte din grila noastră de programe e ocupată de ştiinţă. La capitolul acesta, competitorii noştri nu se ridică la acelaşi nivel”, afirmă on Farrar, director de achiziții BBC Worldwide.

BBC Worldwide și RCS&RDS au decis împreună că vor difuza BBC Knowledge în premieră în România, începând cu data de 1 ianuarie 2013. Tranzacția marchează primul pas într-un plan ambițios de extindere a canalului spre estul Europei.

Românii au divertisment de la BBC Entertainment

În studiourile BBC de la Londra, rigoarea e tipic englezească, însă atmosfera e una foarte veselă. Aici se produc emisiunile de divertisment, iar repetiţiile pentru show-ul de la ora 18 arată mai degrabă a petrecere studenţească.

Cea mai mare provocare pentru profesioniştii de la BBC este să gândească formate care să placă în toată lumea.

Alex McLeod ştie că are o slujbă de invidiat. Vine cu bucurie la serviciu şi lucrează la emisiuni vizionate zilnic de milioane de telespectatori din Marea Britanie. Iar formatele produse de ea sunt adesea exportate în alte ţări. Un exemplu familiar românilor este emisiunea „Lanţul slăbiciunilor”.

Sunt un producător de divertisment, produc printre altele emisiunea „Lanţul slăbiciunilor” de vreo 7-8 ani. Ştiu că era şi o versiune românească a emisiunii noastre. E interesant cum evoluează emisiunea în funcţie de cultura fiecărei ţări. În unele ţări, oamenii adoră programul, în altele oamenii nu apreciază formatul la fel de mult şi consideră că gazda programului e nepoliticoasă”, spune Alex McLeod - producător executiv BBC Entertainment.

Cred că fiecare dintre noi cei de aici e foarte mândru să producă emisiuni pentru BBC şi fiecare vrea să ofere standardele de calitate cu care publicul a fost obişnuit. La fel facem şi noi, cei de la divertisment. Vrei să prezinţi ceva ce va atrage cât mai mulţi telespectatori, un produs de calitate. Încercăm într-o prima fază să obţinem succesul în Marea Britanie şi e nemaipomenit când vedem că formatul are succes la nivel mondial. De exemplu, când văd versiuni locale ale emisiunii „Lanţul slăbiciunilor”, le ador. Mă uit să văd ce au pus în plus ceilalţi producători din lume şi sunt mândră că noi am inventat această emisiune”, adaugă Alex McLeod, producator executiv BBC Entertainment.

Înainte de toate, pentru profesioniştii de la BBC Entertainment e important să creadă ei înşişi în producţia la care lucrează şi să le facă plăcere să fie acolo.Cu toţii sunt convinşi că bucuria lor de a munci împreună va putea fi simțită de telespectatorii din toată lumea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul exotic de coșmar pe care românii îl cresc în casă. Copiilor le e frică să pună mâna pe...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani