Cu doi ani înainte de căderea comunismului, pe poarta fabricii de la Mioveni a ieşit, la cererea lui Nicolae Ceauşescu, prototipul Dacia MD87. A fost o tentativă de a introduce pe piaţă un autoturism sport cu motor de 1.400 centimetri cubi. Iar inginerii nu s-au oprit aici. Au dotat modelul cu eleron şi faruri escamotabile şi l-au numit Evo2.
Inginerii de la Dacia au cochetat la un moment şi cu ideea ca fabrica să producă în serie şi limuzine. Proiectul a fost abandonat, dar cinci exemplare au circulat, totuşi, pe şosele. Cu ale sale 7 locuri, Dacia 1310 Break Limousine pare mai degrabă un precursor primitiv al modelului MCV.
În urmă cu aproape patru decenii, Dacia a produs şi o dubiţă (Dacia D6 Estafette). Ideea preluată de la firma franceză Reanault n-a fost pe placul sistemului politic, care a văzut-o ca o amenintare hippie si a retras-o de pe piaţă.
Sistemul a fost însă mult mai îngăduitor cu modelul 2000, care a devenit rapid echivalent al puterii în societate. Versiune a modelului Renault 20, maşina a fost construită doar pentru Partidul Comunist şi Securitate.
Un alt model bizar este Dacia 1310 4x4 sau Deceneu, creat dintr-o încrucişare a Daciei 1310 break cu Aro 10.
Neinspirat a fost şi modelul Jumbo, care se dorea a fi un vehicul de vacanţă, având în spate scaune pliabile.