Cum arătau Daciile produse la Mioveni pe vremea regimului comunist

Data publicării:
dacia 20md87 20evo 202-52926

Cu doi ani înainte de căderea comunismului, pe poarta fabricii de la Mioveni a ieşit, la cererea lui Nicolae Ceauşescu, prototipul Dacia MD87. A fost o tentativă de a introduce pe piaţă un autoturism sport cu motor de 1.400 centimetri cubi. Iar inginerii nu s-au oprit aici. Au dotat modelul cu eleron şi faruri escamotabile şi l-au numit Evo2.

Dacia 2000
Dacia Deceneu
Dacia D6 Estafette
Dacia 1310 break limousine

Inginerii de la Dacia au cochetat la un moment şi cu ideea ca fabrica să producă în serie şi limuzine. Proiectul a fost abandonat, dar cinci exemplare au circulat, totuşi, pe şosele. Cu ale sale 7 locuri, Dacia 1310 Break Limousine pare mai degrabă un precursor primitiv al modelului MCV.

În urmă cu aproape patru decenii, Dacia a produs şi o dubiţă (Dacia D6 Estafette). Ideea preluată de la firma franceză Reanault n-a fost pe placul sistemului politic, care a văzut-o ca o amenintare hippie si a retras-o de pe piaţă.

Sistemul a fost însă mult mai îngăduitor cu modelul 2000, care a devenit rapid echivalent al puterii în societate. Versiune a modelului Renault 20, maşina a fost construită doar pentru Partidul Comunist şi Securitate.

Un alt model bizar este Dacia 1310 4x4 sau Deceneu, creat dintr-o încrucişare a Daciei 1310 break cu Aro 10.

Neinspirat a fost şi modelul Jumbo, care se dorea a fi un vehicul de vacanţă, având în spate scaune pliabile.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri