Una dintre navele verificate este construită în anii '70 şi navighează sub pavilion Sierra Leone. Are la bord 25 de marinari care trăiesc în condiţii foarte grele, în camere minuscule.
„Dezastru! Aceste condiţii nu sunt pentru navigatori”, spune unul dintre ei.
Dincolo de condiţiile de la bord, inspectorii spun că armatorul oferă salarii foarte mici şi nu respectă normele Convenţiei Maritime.
„E bine. Salariile? Salarii... un marinar 500 (n.r. dolari) şi nostrom (n.r. şeful de echipaj) 700 şi ofiţer 1.600”, spune Abdul Ahmed, căpitan.
Adică salarii de trei ori mai mici decât obligă legile maritime. În dana vecină, alt vapor, aceleaşi probleme.
„S-au constatat salarii foarte, foarte mici: 300 de dolari pentru cadeţi care lucrau ca şi un marinar, tot atât de multe ore. Nu aveau nicio diferenţă între ei timonierii faţă de cadeţi”, spune Adrian Mihălcioiu, reprezentant ITF România.
Anul trecut, trei nave cu marinari români au fost abandonate în străinătate pentru că armatorii nu au mai plătit salariile şi nu le-au mai dat bani pentru motorină şi hrană. Alte 20 ar fi fost în aceeaşi situaţie dacă Federaţia Internaţională a Transportatorilor nu intervenea în timp util. În primele trei luni ale acestui an, 240 de nave au trecut prin Portul Constanţa.