Zăpada şi noroiul. Provocările cele mai mari pentru un şofer. Indiferent de viteză, maşina poate oricând să piardă aderenţa şi să iasă în decor. Anvelopele potrivite pot în toate situaţiile să facă diferenţa.
„Diferenţa e foarte mare între cel de iarnă şi cel de vară chiar dacă nu e zăpadă. Cauciucul de iarnă are aderenţă mai bună decât ăla de vară care ajunge să devină un fel de plastic foarte dur. Cu cât e mai frig, cu atât aderenţa e mai mică”, explică Titi Aur, fost campion naţional de raliu.
Ca să facă economie, unii şoferi se bazează pe cauciucurile all season. O decizie deloc inspirată, spun specialiştii. Şi testele pe gheaţă, confirmă acelaşi lucru.
„E ca şi cum ai încerca cu o haină subţire să o foloseşti şi iarna şi vara. Vara îţi va fi cald, iarna îţi va fi frig”, mai spune Titi Aur.
România n-a luat deocamdată o astfel de decizie, iar autorităţile încă se străduiesc să-i convingă pe toţi şoferii că anvelopele de iarnă sunt decisive pentru siguranţa lor.
„Deşi această prevedere legislativă e în vigoare din 2011, avem contravenienţi care sunt contrariaţi atunci când sunt întrebaţi despre folosirea anvelopelor specifice sezonului rece”, a declarat comisarul Marian Măndescu.
În zonele de munte şi acolo unde există avertizări meteo, controalele poliţiştilor se vor intensifica, mai ales că vin sărbătorile şi sute de mii de turişti vor pleca spre staţiunile de munte.