Ieftină nu este nici paza ultimilor 16 kilometri din autostrada Arad-Nădlac, adică 1,33 milioane de lei. La aceste sume se adaugă cheltuielile cu conservarea lucrărilor, care de regulă reprezintă 10% din valoarea lucrărilor executate.
Un calcul simplu arată că atât între Suplacu de Barcău şi Borş cât şi pe ultimii 16 kilometri dintre Nădlac şi Arad au fost executate lucrări de aproape 400 de milioane de euro. Înseamnă că CNADNR plăteşte pe conservarea lor aproape 40 de milioane de euro.
La autostrada Transilvania avem şi alte costuri. Potrivit surselor din cadrul companiei, pe şantierul părăsit de trei ani lucrările sunt degradate în proporţie de 60%.
Fundaţia autostrăzii a devenit acum o problemă, deoarece ierburile, lăstarii, copacii, tufişurile și verdeaţa au ţâşnit la suprafaţă.
Odată reluate lucrările, tot acest strat de pământ şi balast va trebui îndepărtat, pentru a se aşterne altul nou, fără materiale organice. Lucru care va ridica foarte mult costurile.