Din noua conducere a CFR Marfă fac parte șapte persoane. Aysun Mustafa este noul președinte al conducerii de administrație, iar Alexandru Dragoș Drăghici, director general.
Liviu Radu, Bogdan Constantinescu, Dan Constantinescu, Ionuț Georgescu și Dan Belcea sunt membri al consiliului de administrație al CFR Marfă.
Decizia pentru schimbarea membrilor a fost luată demult și era un criteriu asumat de Ministerul Transporturilor în fața FMI.
Această schimbare a managementului CFR Marfă a costat compania de consultanță 100.000 de euro.
Mandatul noii conduceri se reduce la prioritizarea sarcinilor pentru eficientizarea activităților. Ministrul Transpoturilor, Relu Fenechiu, a declarat că nu are nicio garanție că nu se va recurge la disponibilizări.
Oficialul a arătat că administratorii şi directorul general nu au atribuţii directe în privatizarea companiei, însă le-a solicitat să lucreze cu Ministerul Transporturilor în interesul statului român mai mult decât în interesul CFR Marfă, scopul fiind valorificarea acţiunilor companiei la un preţ cât mai ridicat.
Potrivit lui Fenechiu, activitatea noilor manageri ar putea dura până în jurul lunii iulie sau „ceva mai mult”, în condiţiile în care, deşi termenul asumat pentru desemnarea câştigătorului privatizării CFR Marfă este 20 iunie, transferul de proprietate s-ar putea prelungi.
Cine sunt noii administratori?
Ministrul Transporturilor vrea ca noua conducere să scape CFR Marfă de firmele care au câştigat bani buni de pe urma companiei.
„Am considerat că trebuie aduși niște oameni care să mă ajute în repararea unor greșeli, niște oameni care să nu mai facă ceea ce am bănuit eu că au făcut cei de dinainte - înțelegeri cu competitorii în detrimentul companiei. Eu nu îi cunosc pe acești domni, m-am uitat doar în CVurile lor și am ales de o listă scurtă”, a declarat joi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vorbind despre noua componență a Consiliului de Administrație al CFR Marfă.
Însă din noul Consiliu de Administraţie fac parte oameni care în trecut au fost apropiaţi tocmai operatorilor privaţi de transport feroviar. Este cazul lui Dan Belcea, fost director al firmei Protan, şi un apropiat al lui Cristian Burci, cel care pâna anul trecut a deţinut operatorul privat de transport marfă Servtrans.
Din Consiliu mai fac parte şi Liviu Radu, fost secretar de stat în ministerul Administraţiei şi Internelor în anul 2008, dar şi Ionuţ Georgescu, consilier personal al fostului Ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
Noul Consiliu de Administrație nu are criterii de performanţă şi un plan de management. Acestea vor fi puse pe hârtie abia în următoarele trei luni, în condiţiile în care CFR Marfă are termen de privatizare pe 20 iunie. Cum explică ministrul Transporturilor această instalare din scurt a managementului privat? „Consorțiul care a asigurat recrutarea este angajat de mult, era încheiată aproape recrutarea”, a spus Fenechiu.
Firma de recrutare a noilor manageri a fost angajată de Ministerul Transporturilor în iulie 2012.