Compania le impunea consumatorilor să achite 400 de lei pentru fiecare lună rămasă din contract la momentul rezilierii.
Potrivit ANPC, mulţi clienţi erau astfel obligaţi să păstreze relaţia comercială cu Enel, deşi legea le permite să aleagă un alt furnizor de pe piaţă. Pe lângă plata amenzii, compania a fost obligată de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor să renunţe la penalităţile din contracte.
Reporterii Digi24 au solicitat Enel o reacţie cu privire la sancţiunea dată de ANPC, iar răspunsul a fost următorul:
„Clauza considerată de către ANPC agresivă, nu abuzivă, așa cum a fost preluat greșit în unele materiale, se referă strict la contractele încheiate pe piața liberă cu clienți persoane fizice.Aceste clauze nu se aplică și nici nu sunt incluse în contractele standard încheiate cu clienții casnici de pe piața reglementată (piață la care se raportează peste 90% din clienții noștri casnici).
Penalitatea la care face referire comunicatul ANPC reflectă costurile adiționale pe care compania Enel Energie Muntenia le-ar putea avea dacă clientul rezidențial pe piața liberă decide să înceteze acest contract înainte de termen. Principiul reciprocității se aplică, iar în aceste contracte de pe piața concurențială există aceeași penalitate pentru furnizor, dacă acesta decide să înceteze contractul înainte de termen.
Respectăm decizia ANPC și vom modifica acest tip de clauză în contractele destinate clienților rezidențiali pe piața liberă. În același timp, ar fi necesară o decizie ANPC care să aplice această regulă tuturor furnizorilor care activează pe piața concurențială de pentru clienții rezidențiali.”