Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „La Sibiu-Orăştie, ceea ce s-a întâmplat acolo intră în categoria viciilor ascunse. N-aveai cum să-ţi dai seama de la început ce se întâmplă, de situaţia de acolo. Ei, practic, în terenul de fundare care e o argilă, nu au stabilizat argila respectivă. Stratul de piatră spartă pe care l-au folosit acolo, pe o înălţime de vreo trei metri, nu a respectat dimensiunile pe care trebuia să le respecte conform proiectului”.
Digi24 a intrat în posesia proiectului porţiunii de autostradă care a luat-o la vale. Potrivit acestuia, autostrada trebuia să aibă sub stratul de asfalt şase metri de pietriş, sub care trebuia să fie un alt strat de trei metri de piatră spartă, iar la bază, argilă.
Directorul CNADNR afirmă că, în realitate, constructorul nu ar fi pus stratul de 3 metri de piatră spartă. Din această cauză, apa s-a infiltrat şi a condus la surparea autostrăzii. Deşi drumul s-a fisurat la câteva zile după inaugurare, constructorul şi-a încasat banii pe lucrare.
Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „Pentru că certificatele au fost confirmate de către ingineri. Noi trebuie să plătim tot ceea ce se confirmă”.
Din iunie 2011 până în mai 2014, firma care a supervizat calitatea lucrărilor italienilor de la Impregilo a fost Consitrans, care a raportat 300 de nereguli în executarea lucrărilor. În primăvara anului trecut, CNADNR a renunţat la serviciile firmei Consitrans şi a angajat trei ingineri de la Regionala de drumuri Braşov. Aceştia ar fi supervizat calitatea lucrărilor pe tronsonul care a luat-o la vale. Printre ei se află şi soţul directoarei Regionale de drumuri Braşov.
Întrebat cine plăteşte pagubele pentru drumul construit defectuos, Narcis Neaga dă vina pe italieni: „Oricum, totul se recuperează de la constructor, nu se recuperează din altă parte”.
Constructorul susţine că a fost obligat de CNADNR să termine autostrada, în orice condiţii, până pe 15 noiembrie 2014. Şoseaua a fost inaugurată pe 14 noiembrie, cu două zile înaintea turului al doilea al alegerilor prezidenţiale. Din această cauză, susţin italienii, nu au mai avut timp să efectueze anumite lucrări.
Narcis Neaga: „Autostrada trebuia terminată în 2013, nu în 2014. Autostrada a fost inaugurată în noiembrie 2014... dacă o inauguram în noiembrie 2015 fisura tot apărea. N-are nico legătură cu inaugurarea”.
În momentul de faţă, CNADNR nu are o soluţie concretă pentru remedierea defecţiunilor la Sibiu - Orăştie. Conducerea companiei de drumuri a mai cerut o păsuire la Bruxelles, pentru a termina până în 2020 autostrada finanţată cu bani europeni.
În acelaşi timp, şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi, a anunţat, la Hotnews, că statul va reţine cele 20 de milioane de euro depuse de constructorul italian drept garanţie pentru autostrada Sibiu - Oraştie. Narcis Neaga spune că şoseaua are vicii de calitate şi că nu au fost respectate prevederile contractuale. Iar dacă valoarea pagubelor o va depăşi pe cea a garanţiilor, CNADNR ar putea da în judecată constructorul.
Tronsonul de autostrada dintre Cunţa şi Sălişte a fost închis la începutul lunii septembrie din cauza crăpăturilor din asfalt şi a infiltraţiilor de apă din fundaţie. Tronsonul are 22 de kilometri şi a costat 605 milioane de lei.