Cinci variante de traseu sunt luate în calcul de şefii de la Drumuri pentru autostrada Sibiu-Piteşti: una mai veche, din studiul de fezabilitate realizat în 2008, şi patru noi.
Dintre ultimele, una urmăreşte îndeaproape traseul stabilit acum 7 ani. Doar diferă puţin în zone precum Tălmaciu, Câinenii Mici sau în apropiere de Curtea de Argeş. O altă variantă merge pe partea stângă a lacului Merişani şi ocoleşte Curtea de Argeş pentru a reveni la traseul de bază în Bălţeni. Tot din această localitate se desprinde alt traseu către Călimăneşti, care revine la drumul de bază în zona Racoviţa-Copăceni. Tot acolo ajunge şi un traseu propus, care coteşte şi el spre Călimăneşti.
Variantele au fost publicate de Compania de Autostrăzi la insistenţele Asociaţiei Pro Infrastructura, după ce aceasta a şi câştigat un proces cu Compania de Drumuri.
Sibiu-Piteşti este cea mai aşteptată autostradă din România. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor, spune ministrul Transporturilor. Prima oară vor intra în lucru cei 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa şi cei 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş.
Iulian Matache, ministrul demisionar al Transporturilor Pentru cele două loturi, studiile de fezabilitate vor fi gata până la finalul acestui an, cel puţin asta a fost discuţia mea cu proiectanţii, urmând ca la începutul lui 2016 să scoatem la licitaţie cele două capete şi în 2016 vom vedea in funcţie de rezultatele licitaţiilor, de contestaţii, să începem să lucrăm.
Potrivit Master Planului pentru transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 şi 8,7 milioane de euro.
Sibiu-Piteşti este singura bucată lipsă din autostrada care ar urma să lege graniţa de vest cu Bucureştiul şi, mai departe, cu portul Constanţa. Toate celelalte tronsoane fie au fost finalizate, fie sunt în lucru şi ar trebui să fie gata anul viitor.
În total, construirea celor 116 kilometri de şosea de mare viteză este estimată la 1,6 miliarde de euro.
HARTA CU CELE 5 VARIANTE PROPUSE