ACTUALIZARE 19.00. CNADNR informează într-un comunicat că cele patru oferte au fost depuse de:
China Communications Construction Companz LTD
Asocierea formată din firmele SC Spedition UMB SRL şi SC Tehnostrade SRL
Asocierea formată din firmele Vinci SA şi Vinci Construction Grands Projets, Vinci Construction Terrassement, Strabag, Strabag SE, Aktor SA şi Aktor Concession SA
Asocierea formată din firmele Impregilo SpA şi Salini SpA
ACTUALIZARE 12:47Surse guvernamentale susţin că au fost depuse patru oferte pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov.
Licitaţia a fost reluată după ce, în 2010, consorţiul Vinci-Aktor, care câştigase contractul, a renunţat la executarea lucrărilor din cauză că nu a găsit finanţarea necesară.
Dacă în urmă cu trei ani proiectul măsura 55 de kilometri şi costa 4,7 miliarde de euro, acum autostrada este prezentată în draftul de contract cu 58 de kilometri şi un cost total de 1,2 miliarde de euro. Asta înseamnă puţin peste 20 de milioane de euro pe kilometru, faţă de estimarea anterioară, de 25,8 milioane de euro.
Chiar şi aşa, va fi unul dintre cele mai scumpe tronsoane din Uniunea Europeană, în condiţiile în care standardele de cost impun o limită de 8,6 milioane de euro pe kilometru, cu posibilitatea de a depăşi cu cel mult 15% preţul final.
În descrierea iniţială din contract, proiectul avea 18 tuneluri, cu o lungime totală de 3 kilometri, 53 de poduri şi viaducte, două benzi pe sens şi o bandă de urgenţă.
Pe aceeaşi temă:
Guvernul discută proiectul de înfiinţare a Companiei Naţionale de Autostrăzi
Autostrăzi finalizate cu întârziere. Contractele reziliate şi alunecările de teren amână terminarea lucrărilor
România are în prezent doar 525 de kilometri de autostradă. Am putea avea încă 143 la finalul anului, dacă termenele se respectă. Opt tronsoane de autostradă sunt în lucru, iar România ar putea bifa 668 de kilometri de drum de mare viteză în 2013.
Totuşi, singurele porţiuni de autostradă cu şanse reale de finalizare până în luna aprilie sunt Deva - Orăştie, la care se mai lucrează pe 17,7 kilometri, Lotul 1, dintre Lugoj şi Deva, lung de 27,4 kilometri, şi Lotul 2, dintre Nădlac şi Arad, care măsoară 16,6 kilometri. În total, sunt doar 62 de kilometri din cei 143 câţi ar trebui inauguraţi.