CNADNR face publice numele celor patru ofertanţi pentru construcţia tronsonului Comarnic-Braşov

Data publicării:
2702 20suciu-51856

ACTUALIZARE 19.00. CNADNR informează într-un comunicat că cele patru oferte au fost depuse de:

China Communications Construction Companz LTD

Asocierea formată din firmele SC Spedition UMB SRL şi SC Tehnostrade SRL

Asocierea formată din firmele Vinci SA şi Vinci Construction Grands Projets, Vinci Construction Terrassement, Strabag, Strabag SE, Aktor SA şi Aktor Concession SA

Asocierea formată din firmele Impregilo SpA şi Salini SpA

ACTUALIZARE 12:47Surse guvernamentale susţin că au fost depuse patru oferte pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov.

Licitaţia a fost reluată după ce, în 2010, consorţiul Vinci-Aktor, care câştigase contractul, a renunţat la executarea lucrărilor din cauză că nu a găsit finanţarea necesară.

Dacă în urmă cu trei ani proiectul măsura 55 de kilometri şi costa 4,7 miliarde de euro, acum autostrada este prezentată în draftul de contract cu 58 de kilometri şi un cost total de 1,2 miliarde de euro. Asta înseamnă puţin peste 20 de milioane de euro pe kilometru, faţă de estimarea anterioară, de 25,8 milioane de euro.

Chiar şi aşa, va fi unul dintre cele mai scumpe tronsoane din Uniunea Europeană, în condiţiile în care standardele de cost impun o limită de 8,6 milioane de euro pe kilometru, cu posibilitatea de a depăşi cu cel mult 15% preţul final.

În descrierea iniţială din contract, proiectul avea 18 tuneluri, cu o lungime totală de 3 kilometri, 53 de poduri şi viaducte, două benzi pe sens şi o bandă de urgenţă.

Pe aceeaşi temă:

Guvernul discută proiectul de înfiinţare a Companiei Naţionale de Autostrăzi

Autostrăzi finalizate cu întârziere. Contractele reziliate şi alunecările de teren amână terminarea lucrărilor

România are în prezent doar 525 de kilometri de autostradă. Am putea avea încă 143 la finalul anului, dacă termenele se respectă. Opt tronsoane de autostradă sunt în lucru, iar România ar putea bifa 668 de kilometri de drum de mare viteză în 2013.

Totuşi, singurele porţiuni de autostradă cu şanse reale de finalizare până în luna aprilie sunt Deva - Orăştie, la care se mai lucrează pe 17,7 kilometri, Lotul 1, dintre Lugoj şi Deva, lung de 27,4 kilometri, şi Lotul 2, dintre Nădlac şi Arad, care măsoară 16,6 kilometri. În total, sunt doar 62 de kilometri din cei 143 câţi ar trebui inauguraţi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu spune că nu a dorit să devină preşedinte. Care era planul lui, de fapt: „România, o...
Digi FM
Cu ce probleme s-a confruntat Cristina Bâtlan. Fiul ei a fost operat de zece ori: „E o chestie foarte rară...
Pro FM
Sam Asghari, fostul soț al lui Britney Spears, recunoaște că relația cu vedeta i-a dat un impuls în carieră...
Film Now
Nicole Kidman, schimbare majoră în carieră după ce a fost acuzată că apare în mai toate filmele și serialele
Adevarul
Trump amenință Rusia cu consecințe „devastatoare” dacă nu acceptă acordul de încetare a focului cu Ucraina
Newsweek
Guvernul crește, mâine, pensiile pentru 2.800.000 de pensionari. Cine ia banii și când DOCUMENT
Digi FM
Ianis Hagi, marele absent la decorarea lui Gică Hagi de la Cotroceni. Motivul pentru care nu a participat la...
Digi World
Gustarea care-ți poate proteja ochii, superaliment și pentru inimă și creier. Consumată zilnic în cantități...
Digi Animal World
Momentul când un delfin de peste 400 de kilograme sare în barca unor pescari. Imaginile sunt virale
Film Now
Keanu Reeves, detaliile care îi arată latura „umană”. Ce a făcut timp de zece ani și nu a știut nimeni: „Mi-a...
UTV
Otniela Sandu, prima reacție după ce Sebastian Dobrincu s-a împăcat cu Ioana Ignat. „Faptele arată mai mult...