CNA a analizat, în şedinţa de marţi, o adresă primită de la Ministerul Afacerilor Interne - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU). Totodată, membrii CNA i-au audiat pe reprezentanţii IGSU, scrie Mediafax.
Ministerul Afacerilor Interne, prin IGSU, şi-a propus demararea unei campanii naţionale de informare preventivă, intitulată "Nu tremur la cutremur", pentru conştientizarea, informarea şi pregătirea populaţiei pentru a reacţiona corect în situaţia producerii unui cutremur.
Principalele materiale suport ale acestei acţiuni sunt şapte spoturi animate care conţin informaţii referitoare la măsurile care trebuie adoptate şi la comportamentul adecvat înainte de producerea, pe timpul şi după manifestarea unei mişcări seismice, în mai multe situaţii: acasă, pe stradă, la serviciu, la şcoală şi în spaţii comerciale.
În acest context, IGSU a solicitat CNA să sprijine campania prin emiterea unei recomandări în acest sens.
Aceste spoturi realizate de IGSU respectă prevederile unui acord de colaborare încheiat în anul 2014 între CNA şi IGSU.
Astfel, CNA a decis să recomande radiodifuzorilor să difuzeze aceste spoturi în regim noncomercial, în categoria mesajelor de interes public.
Potrivit articolului 6, alineatul 1 din Legea audiovizualului, decizia editorială de difuzare a acestor spoturi aparţine exclusiv radiodifuzorilor.