Oamenii care locuiesc în comuna Floreşti, lângă Municipiul Cluj-Napoca, se consideră orăşeni. Şi, ca peste tot în mediul urban, traficul rutier nu poate fi unul lejer.
„Floreştiul nu mai poate fi considerat comună. Este o localitate cu o populaţie de peste 35.000 de oameni. Dimineaţa, între orele 6.30 - 8.30, este un trafic de peste 15.000 de maşini, din care cam 2.000 - 3.000 sunt în tranzit”, spune inițiatorul proiectului, Cosmin Todea.
Lucrările la centura ocolitoare din nord sunt aproape încheiate. S-au cheltuit trei milioane de euro pentru refacerea unui drum deja asfaltat. Autorităţile locale vor ca Floreştiul să aibă încă o variantă. Strada va avea patru kilometri şi, pentru construcţie, vor trebui deviate două cursuri de apă. Bugetul local nu este însă suficient pentru o investiţie care ar fi de 11 milioane de euro.
„Avem un studiu de fezabilitate si o expertiză tehnică la Ministerul Finanţelor în speranţa că vom fi şi noi prinşi în grupul celor care vor fi finanţaţi din acei 1,6 miliarde de euro care din bugetul naţional au fost alocaţi pentru infrastructură rurală”, spune Horea Şulea, primarul comunei Florești.
Șoferii sunt încântaţi de ideea autorităţilor. Ar parcurge distanţa dintre localitate şi Cluj-Napoca în mai puţin de 20 de minute, jumătate din timpul pe care-l petrec acum pe drum.
Dacă nu se vor obţine fonduri de la Ministerul Finanţelor şi nici de la Consiliul Judeţean, primarul din Floreşti este hotărât să apeleze la un credit, iar la începutul verii să înceapă lucrările.