Autostrada Bucureşti-Piteşti este cea mai sângeroasă autostradă din România. O arată cifrele Poliţiei Române. Anul trecut, doar pe acest drum, au avut loc aproape 60 de accidente grave, adică aproape 70% din totalul celor produse pe autostrăzile din România. 18 oameni au murit, în principal din cauza şoferilor care nu sunt atenţi la depăşiri. Dar nu sunt singurele probleme. Autostrada spre mare este cea în care au apărut cele mai multe cratere.
Pe Autostrada Soarelui, pe o porţiune de 40 de km, limita de viteza este de 80 km pe oră. Este o restricţie impusă încă din vara anului trecut pentru că drumul este plin de gropi. Reprezentanţii Companiei de drumuri au anunţat în aceeasi perioadă că vor incepe lucrările din toamnă.
Ce spun şoferii:
„Astea sunt autostrăzi? Să facă! Să facă autostrăzi! Noi suntem în UE doar cu numele şi atât. Gropi? Ieşi din una, dai în alta. Plătim taxe la maşini, plăteşti rovigneta, unde sunt banii? Toată lumea trebuie să plătească, altfel primeşte amendă. Deci trebuie să fie bani".
„Din Bucureşti pâăn în Fundulea sunt gropi multe. De multe nu s-au apucat cei din guvern, dar asta e. Mergem înainte. Numai la vot ne putem exprima opinia, până atunci nu. S-au adâncit gropile. Din ce în ce mai bine e!”.
„E destul de rău. Dacă ai o problemă, o urgnţăa se merge greu. Ăştia suntem şi astăzi vom protesta”.
Autostrada A1 este autostrada cu cele mai multe accidente grave înregistrate an de an. Pentru că viteza este mare, în peste 40% din cazuri, cei implicaţi în accidente nu supravieţuiesc.
„O harababură totală. Avem puţine autostrăzi şi cum sunt cele pe care le avem? Cu gropi? Varză, varză. Nu e nicio stradă fără gropi”.
„Ar putea fi mai bună, mai multe, drumuri mai bune. Sunt cu gropi, după ce că sunt puţine, traficul e foarte mult”.
Anul trecut, 57 de accidente grave au avut loc pe A1. 18 oameni au murit. În aceeaşi perioadă pe A2 au avut loc 18 accidente, iar pe A3, 10.
Georgiana Drăgan, purtător de cuvânt la Poliţia Română: "De cele mai multe ori, în evenimentele rutiere ce se produc pe autostrăzile din România, consecinţele sunt dintre cele mai grave pentru că viteza de deplasare este mult mai mare faţă de celelalte categorii de drumuri”.
Cel mai grav accident care a avut loc pe o autostradă din România s-a petrecut în urmă cu patru ani, pe o ceaţă densă, pe Autostrada Bucureşti-Constanţa. Patru oameni au murit atunci şi peste 50 au fost răniţi.