CFR Marfă: Va schimba întrunirea CSAT de vineri macazul privatizării?

Data publicării:
trenuri

Disputa iscată între premierul Victor Ponta şi preşedintele Traian Băsescu pe tema CFR Marfă s-ar putea finaliza vineri, dacă în şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării se decide cine îşi asumă în cele din urmă responsabilitatea pentru privatizarea companiei.

Şedinţa CSAT începe la ora 11.

Un schimb dur de replici a început în momentul în care şeful statului a anunţat că nu va numi un nou ministru al Transporturilor în locul lui Relu Fenechiu, ci îl lasă pe premier să încheie privatizarea CFR Marfă. Ping-pongul procesului de privatizare a atins un punct culminant atunci când Guvernul a anunţat că trimite la CSAT hotărârea privind aprobarea privatizării.

Este la fel de posibil însă ca în şedinţa CSAT să nu se dea nici un aviz, aşa cum a spus la Digi24 consilierul prezidenţial pentru Siguranţă Naţională Iulian Fota. Dezbaterile ar putea rămâne doar la nivel de recomandare, a spus el, precizând că „E bine să vedem care e problema şi de ce nu poate guvernul să finalizeze acest proces.

Privatizarea CFR Marfă a pus sub semnul întrebării inclusiv pactul de coabitare. De peste o săptămână, premierul şi preşedintele îşi pasează reciproc semnarea contractului de vânzare. După trimiterea deciziei către CSAT, Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, a declarat că „Victor Ponta încearcă să fugă din nou de responsabilitate. Ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe asupra acestui contract de privatizare.” Premierul a ripostat: „Dacă nu are competenţe CSAT, care a avizat de trei ori până acum, înseamnă că de trei ori a acţionat ilegal!

Declaraţia premierului a fost imediat contrazisă de Cotroceni: „CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitație. Acest lucru nu a intrat niciodată în atribuțiile CSAT”, preciza un comunicat al Preşedinţiei.

Totuşi, Victor Ponta şi-a menţinut punctul de vedere: „Neformularea unei poziţii a CSAT va duce la blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei CFR Marfă”, preciza comunicatul Palatului Victoria.

Contractul de privatizare trebuie semnat până pe 23 septembrie; în caz contrar, licitaţia va fi anulată. Aceasta s-a desfăşurat cu un singur competitor: Grup Feroviar Român, compania care a prosperat tocmai pe spatele operatorului de stat.




Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Fenomenul care sfidează logica, Timp Negativ: Descoperirea despre natura realității care...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Loredana Groza, în bustieră și colanți mulați, la sală. Mândră de siluetă și abdomen, și-a făcut câteva...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Cât de sigură mai e România într-o Europă a atentatelor. Ce recomandă SUA. Expert: „Mai repede corupi un...
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
10 ani de la moartea lui Joe Cocker. Vocea răgușită l-a făcut unul dintre cei mai distinctivi vocalişti ai...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Imagini inedite cu un cerb care se bălăcește în Parcul Național Bucegi: „Cineva intră în jocul tânărului...
Film Now
Leonardo DiCaprio, apariție rară alături de tatăl său și de Al Pacino. La 81 de ani, George DiCaprio arată...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...