CFR Marfă: Va schimba întrunirea CSAT de vineri macazul privatizării?

Data publicării:
trenuri

Disputa iscată între premierul Victor Ponta şi preşedintele Traian Băsescu pe tema CFR Marfă s-ar putea finaliza vineri, dacă în şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării se decide cine îşi asumă în cele din urmă responsabilitatea pentru privatizarea companiei.

Şedinţa CSAT începe la ora 11.

Un schimb dur de replici a început în momentul în care şeful statului a anunţat că nu va numi un nou ministru al Transporturilor în locul lui Relu Fenechiu, ci îl lasă pe premier să încheie privatizarea CFR Marfă. Ping-pongul procesului de privatizare a atins un punct culminant atunci când Guvernul a anunţat că trimite la CSAT hotărârea privind aprobarea privatizării.

Este la fel de posibil însă ca în şedinţa CSAT să nu se dea nici un aviz, aşa cum a spus la Digi24 consilierul prezidenţial pentru Siguranţă Naţională Iulian Fota. Dezbaterile ar putea rămâne doar la nivel de recomandare, a spus el, precizând că „E bine să vedem care e problema şi de ce nu poate guvernul să finalizeze acest proces.

Privatizarea CFR Marfă a pus sub semnul întrebării inclusiv pactul de coabitare. De peste o săptămână, premierul şi preşedintele îşi pasează reciproc semnarea contractului de vânzare. După trimiterea deciziei către CSAT, Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, a declarat că „Victor Ponta încearcă să fugă din nou de responsabilitate. Ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe asupra acestui contract de privatizare.” Premierul a ripostat: „Dacă nu are competenţe CSAT, care a avizat de trei ori până acum, înseamnă că de trei ori a acţionat ilegal!

Declaraţia premierului a fost imediat contrazisă de Cotroceni: „CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitație. Acest lucru nu a intrat niciodată în atribuțiile CSAT”, preciza un comunicat al Preşedinţiei.

Totuşi, Victor Ponta şi-a menţinut punctul de vedere: „Neformularea unei poziţii a CSAT va duce la blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei CFR Marfă”, preciza comunicatul Palatului Victoria.

Contractul de privatizare trebuie semnat până pe 23 septembrie; în caz contrar, licitaţia va fi anulată. Aceasta s-a desfăşurat cu un singur competitor: Grup Feroviar Român, compania care a prosperat tocmai pe spatele operatorului de stat.




Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
Cu ce bani ieși la pensie în funcție de salariul pe care îl ai? Pensionarii pierd mii de lei
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...