CFR Călători, salvată pentru încă două săptămâni cu motorină din rezerva de stat
Data publicării:
Combustibilul primit îi va fi suficient doar pentru următoarele două săptămâni, aşa că CFR este nevoit să organizeze noi licitaţii în încercarea de a atrage de la furnizori aceste cantităţi. Furnizorii sunt însă reticenţi în a oferi combustibilul către CFR Călători din două motive: CFR oferă un preţ destul de mic, iar datoriile mai vechi către aceiaşi furnizori sunt neplătite şi astăzi. Ele se ridică la nu mai puţin de 65 de milioane de lei.
Cel mai probabil, CFR va organiza luni o a cincea licitaţie, după ce primele patru au eşuat. Compania intenţionează să cumpere luni doar 3000 de tone de motorină. Aparent, noua sa strategie este să cumpere cantităţi mici, care să ajungă de la o săptămână la alta, urmând ca abia la sfârşitul anului să încerce să organizeze o licitaţie pentru cumpărarea întregii cantităţi de motorină necesare pentru 2013.
De altfel, firmele care ar putea livra carburantul cred că CFR ar avea mai mult succes dacă ar modifica puţin condiţiile: fie un preţ mai mare, fie o cantitate mai mică. Directorii companiei de căi ferate spun însă că nu au fonduri mai mari pentru carburanţi.
La licitaţia organizată luni pentru 3000 de tone de combustibil, singura firmă care s-a prezentat a cerut cu aproape două milioane de lei mai mult decât poate oferi compania, respectiv cu peste 800 de lei pe tonă mai mult. După negocierile care au durat un sfert de oră, diferenţa s-a mai redus, dar nu suficient.