"Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon ale diverselor regii sau primării, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale", a explicat directorul STS Marcel Opriş.
Acesta a mai precizat că majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele PrePay. "Reamintesc faptul că, în alte state, la un anumit număr de apeluri false, cartela este blocată automat pentru o vreme", a mai spus Opriş.
Din punct de vedere al numărului de apeluri false, judeţele Covasna, Călăraşi şi Mureş ocupă primele locuri.
Amenda e cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei
Amenda pentru apelarea falsă sau abuzivă a Numărului Unic de Urgenţă 112 este cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei, a mai precizat directorul STS.
În primele nouă luni ale acestui an, 8.116 cetăţeni au fost sancţionaţi pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman, Suceava şi Bucureşti.
Dintre apelurile justificate la 112 din primele nouă luni, 59,99 la sută au fost transferate către Ambulanţă, 24,37 la sută către Poliţie, 12,27 la sută către ISU, 1,64 la sută către Jandarmerie şi 1,62 la sută către SMURD.
Ultimul sondaj Eurobarometru al Comisiei Europene arată că România a înregistrat succese importante în popularizarea numărului 112 şi este pe primul loc în domeniul informării cetăţenilor.