Săptămâna trecută, firma care se ocupă cu exploatarea forestieră a curăţat pădurea de pini de copacii uscaţi şi bolnavi. Utilajele care au trecut pe acolo au distrus pista de biciclete inaugurată în vară.
"Nimeni nu se opune să exploateze pădurea. E clar că trebuie scos lemnul ăsta de aici. Problema e cum îl scot. Ar trebui să poată scoate cu tractorul cum vor ei să facă şi să facă drumuri prin toată pădurea să nu mai rămână nimic, sau pot să-l scoată, cum se face peste tot, cu cai", a spus Mihai Grigore, localnic.
Pista de biciclete este cel mai lung traseu de acest gen din România. A costat în jur de 200.000 de euro, fonduri elveţiene. Acum, pe aproape jumătate de kilometru nu se mai poate pedala deloc. Cei de la firma care exploatează lemnul spun că habar n-aveau că pe acolo trecea o pistă pentru biciclete. Aceasta nu există în acte. Cei care au construit-o susţin că au solicitat toate aprobările, dar nu au primit încă toate semnăturile.
"Am avut acordul scris al consiliului judeţean, al primăriilor, al ocoalelor silvice Rupea şi Sighişoara, dar mai puţin al ocolului silvic Făgăraş", a spus Cornel Stanciu, responsabil pentru turism în cadrul Fundaţiei Adept.
Ca să nu distrugă pista în totalitate, localnicii au propus ca lemnul - în jur de 2.000 de metri cubi - să fie scos din pădure cu ajutorul cailor. Însă cei de la firma de exploatare nici nu vor să audă.
„Noi deja am achiziţionat trei maşini de bascule ca să băgăm pe acest traseu", a afirmat Bogdan Mazilu, reprezentant al firmei de exploatare.
Direcţia Silvică Braşov susţine că activitatea este legală.
„Acolo s-au stabilit căile de acces apropiate pe care trebuie scos lemnul. În ceea ce priveşte pista de biciclete, ea nu a cerut avize de la noi. Noi am acceptat-o fiind un lucru bun pentru turism în zonă. Va fi remediată", a spus Dan Runceanu, directorul Direcţiei Silvice Braşov.
Pădurea de pin din Viscri este în proprietatea statului. Firma care exploatează ar fi putut să scoată lemnul din pădure şi traversând o păşune, dar nu a primit acordul proprietarilor pentru că oamenii şi-ar pierde subvenţia de la APIA.
Aşadar, singura variantă este ca lemnul să fie trasportat prin satul Viscri, care, de altfel, are un stat special - acolo sunt mai multe clădiri înscrise în patrimoniul UNESCO.