Domnul Vasile are 75 de ani și își amintește și acum de vremurile în care a fost fochist și mecanic. Era o mândrie printre ceferişti să conducă pe şine bijuteria tehnicii germane. 85 de tone de oţel şi mecanisme perfect puse la punct.
Vasile Pintea, mecanic de locomotivă: „Am 25 de ani la pensie și încă mă mai visez că conduc trenul cu aburi sau cu diesel, sigur că îmi este dor, dar istoria nu se întoarce înainte, nici roata vieții.”
Cabina locomotivei era împărțită de mecanic și de fochist și, ori de câte ori mecanicul voia să mărească viteza, dădea comanda și începea alimentarea cu cărbune și păcură.
Radu Bellu, Divizia Patrimoniu a CFR: „Locomotiva asta e de istorie, ea a suportat bombele sovietice, a suportat bombardamentele germane și a ajuns să scape cu viață și din frontul de est și din frontul de vest.”
După întoarcerea armelor, nemţii au abandonat uriaşa locomotivă în România. În vremuri de pace, ea a continuat să tracteze mii de garnituri, iar după pensionare a stat, timp de 27 de ani într-un depou.
„Ne amintește de copilăria noastră când mergeam cu trenul și se foloseau locomotivele cu aburi”, spuna una dintre persoanele care au venit să admire bătrâna locomotivă.
În urmă cu trei luni, cei de la CFR Timișoara au început lucrările de restaurare, cu costuri de 30.000 de lei.
Alexandru Simu, directorul Regionalei de Căi Ferate Timișoara: „Seria de fabricație a acestei locomotive este cea mai mare și cea mai grea, v-am spus are 85 de tone.”
Impresionanta maşinărie poate fi admirată şi vizitată în Gara de Nord din Timişoara.