Cauza accidentului aviatic petrecut ieri în judeţul Iaşi a fost cel mai probabil o defecţiune apărută la motorul avionului, spun anchetatorii. Pilotul aeronavei de mici dimensiuni, care şi-a pierdut viaţa, avea peste 6.000 de ore de zbor și a fost instructor în Aeroclubul României. Avionul pe care îl pilota avea un singur motor şi era fabricat în Germania, în 2009. Aparatul de zbor nu a reușit să prindă viteză, spun martorii, și a căzut la câteva sute de metri distanță, de pista de decolare. Din accident a reuşit să scape cu viaţă copilotul, care însă, a fost rănit grav. Procurorii au deschis o anchetă în acest caz, iar în această dimineață, în zonă va ajunge și o echipă de specialiști de la Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.
„A planat în zbor fără motor, numai l-am văzut cum cade. Am venit la epavă, am scos o victimă. L-am luat de mână, de subraț și în timpul ăla a venit și un polițist și l-am întins și și-a revenit puțin”, povestește Emil Pascal, martor.
Pilotul avionului nu a mai putut fi resuscitat de salvatori. În vârstă de 60 de ani, era un instructor de zbor cu foarte multe ore la activ. Copilotul, un bărbat de 33 de ani, a fost rănit grav, dar a scăpat cu viaţă.
„Starea lui e stabilă, sperăm să rămână aşa. Echipa noastră preia pacientul, al doilea, conştient, îl aducem la Iaşi pentru investigaţii şi diagnostic”, a spus Diana Cimpoieşu, coordonator SMURD Iași.
„Localitatea Tătăruşi, din judeţul Iaşi, este apropiată de Paşcani. Acolo sunt zilele comunei Tătăruşi, urma o prezentare de avioane şi în momentul în care s-a întâmplat accidentul era perioada de antrenament a piloţilor”, a spus Marian Şerbescu, prefectul judeţului Iaşi.
„Cinci-şase avioane. Astfel de întâlniri, ei le fac periodic în anumite zone. Folosesc momentul când e o activitate culturală, ziua unei localităţi, ca moment de întâlnire”, a spus Costel Iosub, primarul comunei Tătăruşi.
O comisie de anchetă va stabili împrejurările în care avionul s-a prăbuşit.