Câteva reguli stricte care să fie şi respectate ar putea face diferenţa, spun specialiştii. Multe cluburi din România nu dau doi bani pe angajarea unui responsabil care să aibă grijă de tot ceea ce înseamnă intervenţie în caz de incendiu.
„Ar trebui sa existe pentru un asemenea obiectiv de risc major, sali aglomerate, etc, un responsabil , fire safety manager. Meseria există, cursurile exista,din pacate patronii nu sunt interesati de asa ceva”, ne spune Horia Nicolescu, vicepreședintele Asociației pentru Securitate în Incendiu.
Iar legea din România pare să ţină cu patronii. Nicio normă nu îi obligă pe aceştia să angajeze un specialist destinat instruirii şi protejării împotriva incendiului. Controalele făcute în multe dintre locurile de distracţie ale tinerilor sunt sumare. O recunoaşte şi fostul şef al Inspectului de Urgenţă din Capitală.
În Bucureşti, trei sau patru cluburi pot aduna într-un weekend chiar şi peste o mie de oameni. În astfel de cazuri clădirile ar trebui dotate cu cât mai multe uşi de evacuare, cu un sistem de izolare fonică, dar şi cu cât mai multe guri de aerisire. Iar totul trebuie să fie supravegheat de oameni special angajaţi.
Doar că legea este făcută să fie încălcată sau... evitată, spun specialiştii în astfel de cazuri. Până acum, în România, nu a avut loc niciun incendiu într-unul din marile cluburi care să se soldeze cu pierderi de vieţi omeneşti.