Drumul Național 79 Oradea-Arad este un traseu cu obstacole pentru şoferi. 22 de „insule” pentru reducerea vitezei au fost montate la intrările şi ieşirile din localităţi. Doar că nu au fost luminate şi sunt prost semnalizate.
În ultimii trei ani, zece accidente grave, în care au murit cinci oameni, au avut loc pe aceasta șosea. Polițiștii din Bihor au semnalat primii faptul că insulele de beton nu sunt bine făcute.
„Poliţiştii au făcut numeroase informări către CNADNR şi chiar au aplicat amenzi unei firme constructoare şi administratorului de drum”, afirmă inspectorul Alina Dinu - purtătorul de cuvânt al Poliției Bihor.
Şi prefectul judeţului Bihor s-a plâns la Ministerului Transporturilor şi la Companiei Naţionale de Drumuri, care au promis că vor lua măsuri în cel mai scurt timp.
„Din punctul meu de vedere, si discutând cu specialiști în domeniu, acele insulițe de calmare sunt construite deficitar, ca sa folosesc un termen blând”, susține Claudiu Pop, prefectul județului Bihor.
Pe DN1, situaţia e asemănătoare: insulele pentru reducerea vitezei, care ar trebui să ajute traficul, mai mult încurcă.
Conform legii, reducerea vitezei este obligatorie la intrarea într-o localitate nu şi la ieşire.