„Cred că este esențial ca publicul să fie informat, să fie explicate procedurile și să fie date termene clare. Durata de implementare a proiectelor e importantă - toți vrem să fie gata cât mai repede, dar mai important este să avem o predictibilitate. E înnebunitor când nu știi ce se întâmplă, când autoritățile tac mâlc sau când proiectele "se blochează" și nu se ia nici o decizie.
Așadar, referitor la giratoriul de la Tunari:
- 9 mai: termen pentru lansarea cererii de oferte pentru găsirea unui constructor
- 25 mai: deschiderea ofertelor (după termenul legal de 15 zile)
- 26 mai - 20 iunie: analiza ofertelor
- 21 iunie: desemnarea constructorului
(dacă procedura se contestă, se poate prelungi încă 26 de zile)
- este necesară alocarea resurselor financiare pentru lucrare la rectificarea bugetară
- durata de execuție este estimată la 5 luni.
- punând totul cap la cap rezultă că la sfârșitul anului ar trebui să avem această intersecție funcțională.
În ce privește la pasajul de la Domnești (de fapt un giratoriu suspendat):
- procedura se află în contestații de luni de zile
- 27 aprilie: desemnarea constructorului
- dacă nu se contestă, se poate semna contractul.
- dacă se contestă, în cel mai bun caz putem avea o respingere a contestației în aproximativ 25-30 de zile la CNSC. În cazul acceptării contestației se reintră într-un carusel, dar să sperăm că nu va fi așa.
Contractul fiind de tip proiectare + execuție (cu alte cuvinte proiectul tehnic detaliat al pasajului nu există încă, urmînd a fi elaborat de constructor) avem următoarele termene contractuale:
- proiectare: 3 luni
- execuție: 24 luni.
Termenul de execuție e relativ lung, în practică cred că ar putea dura mai puțin, dar e vorba de o lucrare complexă. Așa cum spuneam nu termenul e cel mai important, ci să fie respectat!”, a precizat Cătălin Drulă.
Citiţi şi:
Cele şase proiecte pentru Centura Bucureştiului, explicate pas cu pas