Este ora 9:15, iar la Oficiul Poştal 18 din Capitală din cei patru funcţionari care ar fi trebuit să fie la ghişeu, doar unul era la serviciu. Aşa că dacă aţi fi avut treabă la acest oficiu poştal, probabil că nu aţi fi reuşit decât să închiriaţi o căsuţă poştală.
Un client a vrut să trimită bani în altă localitate. Angajatul care are în grijă căsuţele poştale a încercat să îl ajute: a intrat în sistemul computerizat, asistat prin telefon de funcţionarul responsabil de acest serviciu.
„Da, e parola pusă aici, unde scrie numele și deschid fereastra. Nu este, nu sunt băgate. Bine, hai să încercăm. Cu literă mare”, a spus angajatul.
Fără succes însă. Aşa că functionarul a găsit o altă soluţie.
Discuție angajat Poștă-reporter:
„-Puteţi să lăsaţi și vă face fata și veniți după.
-Cum să-mi las banii aici?
-Da, vă face chitanță, îi trimitem și vă sun.
-Cum să vă las banii aici dacă nu e nimeni?”
Reprezentanţii companiei se scuză şi spun că, de fapt, funcţionarii erau în pauză.
„În mod normal, activitatea la nivel de front office este asigurată de mai mulți angajați ai noștri. Se poate întâmpla ca în mod excepțional, pentru perioade scurte de timp, în funcție de necesități personale, să nu fie toate persoanele prezente la nivel de front office. Această situație poate să dureze pentru câteva minute, poate zece”, a spus Dan Dumitrescu, purtător de cuvânt Poşta Română.
La sfârşitul anului trecut, 3.650 din cei peste 31.000 de angajaţi ai Poştei au fost concediaţi. Disponibilizările au avut ca scop reducerea cheltuielilor şi creşterea performanţei, în condiţiile în care compania a acumulat pierderi de 363 de milioane de lei în perioada 2010-2012. În plus, datoriile Poştei se ridicau la aproape 650 de milioane de lei.